Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Det är nog individuellt hur man uppfattar det i så fall. Jag ser det inte så utan uppfattar smileyn som ett förtydligande om att det är t.ex. ironi och inte som en ursäkt. Jag uppfattar det inte heller som oförskämt om smileyn saknas däremot som svårförståeligt eller konstig åsikt.
"Offerkoftan knäppt upp i halsen" hade kunnat avslutats med en smiley nu blev det bara oförskämt.
I konversation med bekanta behöver man inte markera med en smiley, i övrigt "ursäktar" man sig med ett leende smiley eller på något lämpligt sätt för att det inte ska framstå som oförskämt, enl. min uppfattning alltså.
 
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Det har under hösten legat kring 400 på sjukhus pga. covid (antalet med covid är närmare det dubbla) men nu ökar det kraftigt och antalet med covid har stigit från 741 den 28/11 till 901 den 1/12. Det och en del annat tyder på en alltmer ökad smittspridning för närvarande och att det medför en allt högre belastning på vården. Sen när det blir just överbelastade är ju svårt att veta.

Källa: [länk]
Antalet har nu stigit till 1126 st inlagda på sjukhus.
Som mest under våg 3 och 4 i var det drygt 2100 så det är nu uppe på mer än hälften.
Flera regioner har ungefär dubbelt så många nu som för en vecka sen.
Antagligen en ansträngd situation i flera regioner nu, @Nissens .
 
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
"Offerkoftan knäppt upp i halsen" hade kunnat avslutats med en smiley nu blev det bara oförskämt.
I konversation med bekanta behöver man inte markera med en smiley, i övrigt "ursäktar" man sig med ett leende smiley eller på något lämpligt sätt för att det inte ska framstå som oförskämt, enl. min uppfattning alltså.
Nu är det ju inte du som styr kommentarerna på denna sida, ej heller hur och när smileys används. Men slutar du sprida konspirationsteorier o slutar förneka fakta, så lovar jag att börja använda smileys. Ok?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 3 till
  • Laddar…
K Klacken skrev:
Nu är det ju inte du som styr kommentarerna på denna sida, ej heller hur och när smileys används. Men slutar du sprida konspirationsteorier o slutar förneka fakta, så lovar jag att börja använda smileys. Ok?
Du behöver inte börja använda smileys för min skull, jag tog bara ditt inlägg som exempel på hur man får ett bättre debattklimat.
Att påstå att jag sprider konspirationsteorier eller förnekar fakta strider definitivt mot forumets regelverk.
 
M mickef skrev:
Du behöver inte börja använda smileys för min skull, jag tog bara ditt inlägg som exempel på hur man får ett bättre debattklimat.
Att påstå att jag sprider konspirationsteorier eller förnekar fakta strider definitivt mot forumets regelverk.
Jaså? Vilken regel bryter det mot?
Blev genast intresserad nu.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Jaså? Vilken regel bryter det mot?
Blev genast intresserad nu.
Att sprida lögner torde vara regelbrott i alla forum och om "medlemmar" i samma trådar respektlöst, men det är så klart moderatorn som avgör, jag kan ha fel.
 
K
M mickef skrev:
Fick det godkänt i förtid och slapp en kostsam utvecklingsprocess som hade avslöjat vaccinets brister. I mina pokerpartier är det spelarna som bestämmer reglerna.
Här är t ex ett av dina påstående.
 
  • Gilla
  • Wow
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Att sprida lögner torde vara regelbrott i alla forum och om "medlemmar" i samma trådar respektlöst, men det är så klart moderatorn som avgör, jag kan ha fel.
Ja, det är såklart moderatorn som avgör.

Men, om en användare på forumet ger uttryck för till exempel en konspirationsteori och inte anser att det är just en konspirationsteori, och en annan användare på forumet påtalar att man anser att det är det, då kommer det vara väldigt svårt för den första användaren att hävda att denne är utsatt för spridande av lögner om sig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
K Klacken skrev:
Här är t ex ett av dina påstående.
Vad är lögn i detta? Dom fick ju nödgodkännande så att dom kunde mata ut preparatet på marknaden.
 
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Var det verkligen nödgodkänt i Sverige? Jag tror du förväxlar det med att vaccinet fick ett villkorat godkännande här.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
L Lilak skrev:
Var det verkligen nödgodkänt i Sverige? Jag tror du förväxlar det med att vaccinet fick ett villkorat godkännande här.
Det kan nog stämma, men inga länder har ju nämnts. Sen är det som vanlig att Sverige ska vara bäst i världen på allt. Så att Sverige godkänner det betyder ingenting
 
  • Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
J
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det kan nog stämma, men inga länder har ju nämnts. Sen är det som vanlig att Sverige ska vara bäst i världen på allt. Så att Sverige godkänner det betyder ingenting
Bättre att vara bäst än att sitta och gissa i ett forum och alltid behöva visa sig ha fel när man blir synad. Det är ju att alltid vilja vara sämst. Utan smiley.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Ja, det är såklart moderatorn som avgör.

Men, om en användare på forumet ger uttryck för till exempel en konspirationsteori och inte anser att det är just en konspirationsteori, och en annan användare på forumet påtalar att man anser att det är det, då kommer det vara väldigt svårt för den första användaren att hävda att denne är utsatt för spridande av lögner om sig.
Du måste vara mer konkret om jag ska förstå vad du menar.
 
K Klacken skrev:
Här är t ex ett av dina påstående.
Menar du att det är en lögn eller en konspirationsteori eller kanske både och?
 
Fairlane
M mickef skrev:
Menar du att det är en lögn eller en konspirationsteori eller kanske både och?
Personligen tycker jag det är både och.
Det är en allmänt spridd konspirationsteori att vacciner mot Covid-19 nödgodkändes i EU, vilket är fel och något vi fått stångas emot säkert 100 ggr nu, och ändå kommer det upp.

Det är också en lögn, avsiktlig eller oavsiktlig, eftersom det helt enkelt inte är sant.
 
  • Gilla
frasen_36 och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.