Joo, mer isolering är juh ett nmåste. Man kan välja regeln mellan 95-195. Näe, enligt bilden ser det inte ut att vara någon luftspalt! Får kolla upp detta!
Spontant skulle jag också föredra gips! Har kollat runt på olika väggmodultillverkare och det verka rvara samma typ av konstruktion hos de flesta.
Vad blir rent praktiskt skilnnaden mellan att använda utegips mot vindpappen?
Spontant skulle jag också föredra gips! Har kollat runt på olika väggmodultillverkare och det verka rvara samma typ av konstruktion hos de flesta.
Vad blir rent praktiskt skilnnaden mellan att använda utegips mot vindpappen?
Det är inte så att luftspaleten hamnar i 45 regeln. Dvs isoleringen sättes stående 95- 195 mm ?
/K
/K
Tror inte de tänkt sig 45 reglarna som luftspalt, detta eftersom vindpappen ligger kloss mot fasadbräderna samt att nedersta 45 regeln ligger mot syllen.
Något märklig konstriktion milt sagt.
/Kent
Något märklig konstriktion milt sagt.
/Kent
Jag har köpt av Lövångers bygg (http://www.lovangersbygg.se) och dom har samma lösning. Där har dom fräst tre djupa spår på undersidan av ytterpanelen, som ska fungera som luftspalt. Bra eller dåligt, men det är enkelt och billigt.
Annars kan jag rekomendera deras koncept, två personer reste väggarna på 7,2 x 9,6 m till ett fritidshus på två dagar.
//Nicklas
Annars kan jag rekomendera deras koncept, två personer reste väggarna på 7,2 x 9,6 m till ett fritidshus på två dagar.
//Nicklas