N Nils Oscar skrev:
Yes får göra det. Är bara glad att slippa dessa 10 tals "extra" kwh per dag. Tack för all hjälp buddy :heart:
Hittade något uppepå skåpet. Låg troligtvis helt tokigt där inne. La fram den och då hoppade det upp till 18 grader direkt

• Ventilationsrör och isolering inuti ett skåp med etikett "Uteluft Fresh air".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A A bygg skrev:
”Av” uppe i vänstra hörnet. Betyder inte det att återvinning är av??
Den är igång igen :ok::beer:

K
Det där är mottagaren till fjärrkontrollen. Det är bra om den inte ligger på en jordad metallyta. Svarta plattan alltså.

K kbladh skrev:
Det där är mottagaren till fjärrkontrollen. Det är bra om den inte ligger på en jordad metallyta.
Tack för svar. Man lär sig massor av er goa människor som svarar :love:(y)

K
Du kan ju lägga upp en bild på din fjärrkontroll nu efter att du har gjort justeringarna, om du vill. När allt funkar som det ska så ska det vara väldigt likt den bilden som fredrik.johansson lade upp.

K kbladh skrev:
Du kan ju lägga upp en bild på din fjärrkontroll nu efter att du har gjort justeringarna, om du vill. När allt funkar som det ska så ska det vara väldigt likt den bilden som fredrik.johansson lade upp.
Nu så har det skiftat på inne och ute temp samt att i morse så stod tilluften på 18 grader med eftervärmingen av och återgivning tror jag stod på 82
Kan skicka en mer uppdaterad bild i eftermiddag (y)

• En fjärrkontroll för luftkonditionering med display visar temperatur och fuktighet. Utomfokus bild, handhållen.
    Skapa konto
N Nils Oscar skrev:
Nu så har det skiftat på inne och ute temp samt att i morse så stod tilluften på 18 grader med eftervärmingen av och återgivning tror jag stod på 82
Kan skicka en mer uppdaterad bild i eftermiddag (y)
Är detta verkligen ett foto efter din ändring? Ser lika ut som bilden från igår kväll med GT 1: Uteluft 7°C, GT 2: Tilluft 8°C, GT 4 Avluft 16 ° och GT 3 frånluft 20°

Känns felkopplat nånstans.... Frånluft och uteluft är rätt. Tilluft och avluft är skiftat. Eller tänker jag tokigt nu

Något är fel. Tilluften skall värmas mer än så.

Snurrar verkligen värmeväxlaren?

• Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
D Dsl skrev:
Något är fel. Tilluften skall värmas mer än så.

Snurrar verkligen värmeväxlaren?
Nu på morgonen stod TIlluften på 18 grader
I Installation skrev:
Är detta verkligen ett foto efter din ändring? Ser lika ut som bilden från igår kväll med GT 1: Uteluft 7°C, GT 2: Tilluft 8°C, GT 4 Avluft 16 ° och GT 3 frånluft 20°

Känns felkopplat nånstans.... Frånluft och uteluft är rätt. Tilluft och avluft är skiftat. Eller tänker jag tokigt nu
Jag dunkar in en ny bild när jag är tillbaka i hemmet (y) to be continued :cool:

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
K
Japp, nånting är helt fel. Testa att skifta tillbaka på höger-respektive vänsterläge.

Jag undrar om din rem till rotorn har gått av eller om remmen har hoppat av motorn som driver rotorn. Du kan testa att öppna stora frontluckan under drift. Kolla att den stora rotorn går runt. Den drivs oftast av en grön rem som går till en lite mindre elmotor som har en liten metalltrissa.

• Gilla
Srixon
  • Laddar…
Hej vänner.
Så här ser det ut precis nu. Tycker själv att det ser betydligt mer rätt ut nu?

Förbrukningen sen igår runt 21.00 tills just nu 2.15 kwh. Vilken skillnad :cool:

• Digital termostat visar inomhustemperatur, fuktighet, och inställda temperaturer för värme. Knappar för inställningar framträder nedtill.
    Skapa konto
  • Gilla
Antemoo och 3 till
  • Laddar…
K kbladh skrev:
Japp, nånting är helt fel. Testa att skifta tillbaka på höger-respektive vänsterläge.

Jag undrar om din rem till rotorn har gått av eller om remmen har hoppat av motorn som driver rotorn. Du kan testa att öppna stora frontluckan under drift. Kolla att den stora rotorn går runt. Den drivs oftast av en grön rem som går till en lite mindre elmotor som har en liten metalltrissa.
Då skall man få ett larm från rotorvakten till sin lilla dosa.

N Nils Oscar skrev:
Hej vänner.
Så här ser det ut precis nu. Tycker själv att det ser betydligt mer rätt ut nu?

Förbrukningen sen igår runt 21.00 tills just nu 2.15 kwh. Vilken skillnad :cool:
Snyggt !

• Gilla
Nils Oscar
  • Laddar…
Perfekt! Hur länge har kan den ha stått fel?Ventilationen har ju funkat hela tiden, men återvinningen har varit helt ur funktion.
Märker du någon skillnad i klimatet i huset?
Borde vara lite mindre ”rått” och kyligt.

F fredrik.johansson skrev:
Perfekt! Hur länge har kan den ha stått fel?Ventilationen har ju funkat hela tiden, men återvinningen har varit helt ur funktion.
Märker du någon skillnad i klimatet i huset?
Borde vara lite mindre ”rått” och kyligt.
Vi hade en firma här för en månad sen lite drygt som rengjorde allt och kanalerna osv. Vi tog över huset 1 okt så inte så superlänge. Tycker nog allt det är lite rått och kyligt men ändå helt ok ändå men har bara 20 21 grader inne men känns skönt att man fick ordning på det och att det sjukt onödiga elförbrukningen försvann guld med folk som er här i forumet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.