Så kul att folk alltid hittar nåt att klaga på :) Först behövdes elpriskompensation, när den kom så skrek några att den är för låg, andra att den är för hög. Norrlänningar klagar på att de inte får något alls och hänvisar till typ gårdagens elpris (wtf?). Skåningarna klagar på att de får för lite. Lena Melin klagar på att hon får för mycket. Några klagar på att det betalas ut för sent, andra förstår att stödet avser förbrukningen kommande vinter (eftersom vi redan fått stöd för förra vintern). Några anser att det är resursslöseri utan dess like och andra anser att stödet är så litet att det kommer skicka in halva Sveriges småföretagare i konkurs.

Det påminner mig om den klassiska regeln:
Välj 2:
- Snabbt
- Billigt
- Bra

Alla läger verkar uppleva detta stöd som en KATASTROF. En väldigt intressant utveckling i relation till detta är att kärnkraften, som tidigare polariserat mer än elprisstödet, helt plötsligt i mer eller mindre konsunsus verkar vara "mycket bra"... Folk :)
 
  • Gilla
TheSwoopis och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Precis, amatörismen tar aldrig slut.
Det finns ju redan en myndighet som kan betala till valfritt registrerat konto för varje personnummer, nämligen Skattemyndigheten, så hur svårt kan det vara??
även alla som någon gång fått vab, föräldrapenning, sjukpenning etc har ju ett konto registrerat hos f-kassan.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
C Citrona skrev:
även alla som någon gång fått vab, föräldrapenning, sjukpenning etc har ju ett konto registrerat hos f-kassan.
Jag har bytt bank ett par gånger sedan dess...
 
N
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har bytt bank ett par gånger sedan dess...
Bara att gå in på Försäkringskassans hemsida och uppdatera uppgifterna om bankkonto. Jag gjorde det själv häromdagen. Tog ungefär en minut.
 
  • Gilla
Citrona
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Bara att gå in på Försäkringskassans hemsida och uppdatera uppgifterna om bankkonto. Jag gjorde det själv häromdagen. Tog ungefär en minut.
Intressant, de hämtar information från någonstans. De hade korrekta uppgifter på mig trots att jag inte uppdaterat dem. De hade till och med mitt nya mobilnummer.

Detta med att man inte får skicka runt information hur som helst fungerar ju tydligen sådär....
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Ludde Luring Ludde Luring skrev:
Så kul att folk alltid hittar nåt att klaga på :) Först behövdes elpriskompensation, när den kom så skrek några att den är för låg, andra att den är för hög. Norrlänningar klagar på att de inte får något alls och hänvisar till typ gårdagens elpris (wtf?). Skåningarna klagar på att de får för lite. Lena Melin klagar på att hon får för mycket. Några klagar på att det betalas ut för sent, andra förstår att stödet avser förbrukningen kommande vinter (eftersom vi redan fått stöd för förra vintern). Några anser att det är resursslöseri utan dess like och andra anser att stödet är så litet att det kommer skicka in halva Sveriges småföretagare i konkurs.

Det påminner mig om den klassiska regeln:
Välj 2:
- Snabbt
- Billigt
- Bra

Alla läger verkar uppleva detta stöd som en KATASTROF. En väldigt intressant utveckling i relation till detta är att kärnkraften, som tidigare polariserat mer än elprisstödet, helt plötsligt i mer eller mindre konsunsus verkar vara "mycket bra"... Folk :)
En annan spännande formulering som Busch använder är att SVENSKARNA ska få ett elstöd. Vi som bor i Norrland är tydligen inte svenskar vad är vi dåOm man nu ska hålla på att märka ord som ts gör så kanske man bör syna Busch o U K. Norrland är tydligen en egen republik då startar vi eget här uppe och får en egen riksdag som tar tillvara våra intressen!!!! Som Ronny brukar säga är ni för eller emot?
 
  • Gilla
Ludde Luring
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
Ja, det gick ju riktigt bra med det vallöftet....Är nån förvånad?
 
Nya regeringens många vallöften måste väl vara nått slags rekord i brutna sådana?
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Nya regeringens många vallöften måste väl vara nått slags rekord i brutna sådana?
Man kanske inte ska bedöma alla "vallöften" efter de första 2-3 månaderna på posten. Jävligt klantigt dock att vara så stentydlig med att det ska finnas ett högkostnadsskydd på plats från 1/11. Liksom extremt lätt att mätas på.

Sossarna dock i samma liga:
Bild på skärmdump visar kronologi, politiska löften och beslut om bensinskatt, samt folklig reaktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Citrona
  • Laddar…
Ja herregud. Vilken regering har någonsin hållit sina vallöften? Än mindre infriat dem inom sex veckor?
 
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
C Citrona skrev:
Ja herregud. Vilken regering har någonsin hållit sina vallöften? Än mindre infriat dem inom sex veckor?
Förvisso. Men det är inte så ofta det går fullt så här fort att bryta dem...
 
  • Gilla
Kurtivan och 2 till
  • Laddar…
Skillnaden var att här var hela den blåbruna sörjan överrens om att det skulle göras, det var inte en fråga som skulle förhandlas med övriga regeringspartier.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Skillnaden var att här var hela den blåbruna sörjan överrens om att det skulle göras, det var inte en fråga som skulle förhandlas med övriga regeringspartier.
Absolut! Vilket gör det ännu mer imponerande att man lyckas bryta vallöftet så fort. Sedan är det klart att man satte ju sig själv i en knepig sits när man satte en så tydlig deadline för sig själv. Men ändå.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
C Citrona skrev:
även alla som någon gång fått vab, föräldrapenning, sjukpenning etc har ju ett konto registrerat hos f-kassan.
Vad ska man tro om en sådan som mig, som inte hade något konto registrerat (jag gick in och registrerade i nån naiv tro att då skulle stödet komma den vägen).
Jag har inte fått en krona från försäkringskassan i modern tid, gissningsvis efter 1985 eller så.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Visst finns det ställen där man kan betala i kontanter. Ställen som bara tar kort ratar jag.
Om inte annat kan du alltid betala i kontanter på bolaget och landstinget.
Inte ens landstinget, Dom skickar fakutra eller kort numera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.