13 321 läst · 142 svar
13k läst
142 svar
Lena Melin El-Bidrag.
Så kul att folk alltid hittar nåt att klaga på Först behövdes elpriskompensation, när den kom så skrek några att den är för låg, andra att den är för hög. Norrlänningar klagar på att de inte får något alls och hänvisar till typ gårdagens elpris (wtf?). Skåningarna klagar på att de får för lite. Lena Melin klagar på att hon får för mycket. Några klagar på att det betalas ut för sent, andra förstår att stödet avser förbrukningen kommande vinter (eftersom vi redan fått stöd för förra vintern). Några anser att det är resursslöseri utan dess like och andra anser att stödet är så litet att det kommer skicka in halva Sveriges småföretagare i konkurs.
Det påminner mig om den klassiska regeln:
Välj 2:
- Snabbt
- Billigt
- Bra
Alla läger verkar uppleva detta stöd som en KATASTROF. En väldigt intressant utveckling i relation till detta är att kärnkraften, som tidigare polariserat mer än elprisstödet, helt plötsligt i mer eller mindre konsunsus verkar vara "mycket bra"... Folk
Välj 2:
- Snabbt
- Billigt
- Bra
Alla läger verkar uppleva detta stöd som en KATASTROF. En väldigt intressant utveckling i relation till detta är att kärnkraften, som tidigare polariserat mer än elprisstödet, helt plötsligt i mer eller mindre konsunsus verkar vara "mycket bra"... Folk
även alla som någon gång fått vab, föräldrapenning, sjukpenning etc har ju ett konto registrerat hos f-kassan.D Dilato skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 628 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 628 inlägg
Intressant, de hämtar information från någonstans. De hade korrekta uppgifter på mig trots att jag inte uppdaterat dem. De hade till och med mitt nya mobilnummer.N Nalleman64 skrev:
Detta med att man inte får skicka runt information hur som helst fungerar ju tydligen sådär....
En annan spännande formulering som Busch använder är att SVENSKARNA ska få ett elstöd. Vi som bor i Norrland är tydligen inte svenskar vad är vi dåOm man nu ska hålla på att märka ord som ts gör så kanske man bör syna Busch o U K. Norrland är tydligen en egen republik då startar vi eget här uppe och får en egen riksdag som tar tillvara våra intressen!!!! Som Ronny brukar säga är ni för eller emot?Ludde Luring skrev:Så kul att folk alltid hittar nåt att klaga på Först behövdes elpriskompensation, när den kom så skrek några att den är för låg, andra att den är för hög. Norrlänningar klagar på att de inte får något alls och hänvisar till typ gårdagens elpris (wtf?). Skåningarna klagar på att de får för lite. Lena Melin klagar på att hon får för mycket. Några klagar på att det betalas ut för sent, andra förstår att stödet avser förbrukningen kommande vinter (eftersom vi redan fått stöd för förra vintern). Några anser att det är resursslöseri utan dess like och andra anser att stödet är så litet att det kommer skicka in halva Sveriges småföretagare i konkurs.
Välj 2:
- Snabbt
- Billigt
- Bra
Husägare
· Skärgården
· 38 inlägg
Man kanske inte ska bedöma alla "vallöften" efter de första 2-3 månaderna på posten. Jävligt klantigt dock att vara så stentydlig med att det ska finnas ett högkostnadsskydd på plats från 1/11. Liksom extremt lätt att mätas på.Dan1891 skrev:
Sossarna dock i samma liga:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 269 inlägg
Skillnaden var att här var hela den blåbruna sörjan överrens om att det skulle göras, det var inte en fråga som skulle förhandlas med övriga regeringspartier.
Absolut! Vilket gör det ännu mer imponerande att man lyckas bryta vallöftet så fort. Sedan är det klart att man satte ju sig själv i en knepig sits när man satte en så tydlig deadline för sig själv. Men ändå.13th Marine skrev:
Vad ska man tro om en sådan som mig, som inte hade något konto registrerat (jag gick in och registrerade i nån naiv tro att då skulle stödet komma den vägen).C Citrona skrev:
Jag har inte fått en krona från försäkringskassan i modern tid, gissningsvis efter 1985 eller så.