Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Lyckades du få bort märket efter julgranen?
Ja, det gick bort nästan helt. Inget vi tänker på nuförtiden..
Ett tomt rum med fiskbensparkett, två element, fönster, vit dörr och sliten vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Syns typ på bilden här.
 
  • Gilla
andthe och 3 till
  • Laddar…
Blev lite sur på golvsliparen som stack in huvudet och sa ” nu är jag klar” och sen drog.
Kom ner och såg den här övergången mellan tidigare slipat golv och nu slipat golv. ( det ör ”samma” golv som delats av med en vägg i ett valv där jag rivit väggen och öppnat upp mellan rummen)
Bild av ett glansigt parkettgolv med fiskbensmönster och en rät vattenfläck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Syns inte riktigt men som värst var en nivåskillnad på 2-4mm..

Ringde upp och han sa bara ” nä det gick inte o få bättre”

Tvingade tillbaka honom och vi resonerade en stund. Han ryckte på axlarna och tyckte att det får du leva med.

jag surna till, gick o hämta excenterslipen och lämpliga papper, slipade och sen fick han olja. Tyckte det blev rätt mkt bättre..
sliparen tyckte att, ja så kan man ju göra..
Ett trägolv med fiskbensmönster och delvis synliga svarta skor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Arg
saiter och 18 till
  • Laddar…
Vilket pucko :thumbdown:
 
Åsa Lund
Pucko var ordet!
 
M
Det var verkligen en ståndsmässig arbetsbelysning ni har i rummet! Antar att tjänstefolket får stå för rengöring av kristallkronan efter all slipning :)
 
  • Gilla
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
M mnils skrev:
Det var verkligen en ståndsmässig arbetsbelysning ni har i rummet! Antar att tjänstefolket får stå för rengöring av kristallkronan efter all slipning :)
Haha, ja slipar inte alla väggspackel i skenet av en kristallkrona?
Den är faktiskt long overdue på en rejäl rengöring.. får väl sätta någon av tjänstehjonerna att börja fila med en tandborste..
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
Efter en hel del spackla de och slipande var det till att välja färg, tidigare har vi varit rätt fega och kört 7 nyanser av grått i huset. Så vi kände att det var dags att våga leva lite! Så det blev en grön nyans!
Tomt rum under renovering, skyddspapper på golv, kristallkrona, stege, öppen dörr, dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i rum, målarverktyg och tejp, dammsugare, stege, öppen dörr till annat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett matsalsrum med vitt bord, stolar, kristallkrona och fönster med utsikt mot grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Matsal med trägolv, bord, stolar, kristallkrona, fönster med utsikt över grönska, vit gardin, och radiatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 16 till
  • Laddar…
Häpp. Det är inte varje dag man får lov att vara på förstasidan..
Barn i skyddsutrustning hjälper till med renovering inomhus; skärmdump av webbsida med forumtrådar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
marieed2 och 6 till
  • Laddar…
L ljhnilsson skrev:
Häpp. Det är inte varje dag man får lov att vara på förstasidan..
[bild]

Det kanske inte är helt världsbäst att skylta med sina olagligheter :rofl::p
 
G GoGetLost skrev:
Det kanske inte är helt världsbäst att skylta med sina olagligheter :rofl::p
Det står ju inget om att TS drog elen själv, bara att han såg till att det fanns fler uttag i rummet än tidigare. Det kan ju avse att låta någon annan utföra jobbet.

”Monterade som sagt lite fler uttag..”

Utan pronomen i meningen kan det lika gärna vara en elektriker med auktorisation som gjort detta.

Även om nu TS mot all förmodan begått ett så fruktansvärt övergrepp på lagstiftningen och installerat ett kabelrör själv och låtit en elektriker dra tråden eller liknande så finns det tusen andra exempel på forumet som är mer olämpliga att visa offentligt än detta.

Men ja, man ska vara försiktig med vad man delar. Personligen blir jag lite orolig när folk skriver öppet om svartbyggen då det faktiskt kan få stora ekonomiska konsekvenser om nån ilsken eller avundsjuk granne anmäler det till kommunen.
 
G GoGetLost skrev:
Det kanske inte är helt världsbäst att skylta med sina olagligheter :rofl::p
Hej.
Som sagt, jag har aldrig sagt att jag själv monterat något som jag inte själv har kunskap eller mandat att göra själv. Att bestämma var jag vill ha uttag är mer än halva jobbet. Att hantlanga någon som är behörig att koppla är inte heller olagligt men spar tid och pengar i ett hus där man inte alltid helt säkert vet vilken dosa som är kopplad till vilken.
men absolut. Man ska absolut vara försiktig med vad man skriver..
 
  • Gilla
Klaugust
  • Laddar…
L ljhnilsson skrev:
Efter en hel del spackla de och slipande var det till att välja färg, tidigare har vi varit rätt fega och kört 7 nyanser av grått i huset. Så vi kände att det var dags att våga leva lite! Så det blev en grön nyans!
[bild] [bild]
[bild]
[bild]
Ett par snygga elementskydd på det där så är du helt i mål :ok:
 
M Mjolnir skrev:
Ett par snygga elementskydd på det där så är du helt i mål :ok:
Haha, nja. Mycket kan jag få med på men elementskydd tycker jag är bland set fulaste som finns. Men smaken är ju som sagt delad.
Dom ska dock få en lite mer anpassad färg. Min plan var att plocka ner och blästra och pulverlacka alla radiatorer på hela bottenvåningen i samband med byta av värmesystemet i våras men det blev inte så. Dels pga pris, är ju inte helt gratis men mest pga att jag inte hann.
 
Träparkettgolv med slitage och fläckar, olika toner i planken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mellan tummen och stortån, vad kostar golvslipning av parkett? Kanske skiljer var man bor iofs, så runt Vimmerby.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.