Ska bygga en halvö och köksdesignern menar på att jag då behöver bygga något som kallas blindhörn och att man då sätter en passbit mot hörnet och att bakstycket behöver stöd av en regel som jag fick förklarat över mail, jag förstår inte alls hur köksdesignern menar - är de någon som har gjort något liknande här och kan förklara eller har bilder på hur man gör? Möbelmontering i process, verktyg och instruktioner synliga, oordning på golv, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

S
Du behöver sätta passbitar i hörnet mellan stommarna på insidan så att inte lådorna krockar med varandra.
Har du täcksida till baksidan?
Du får sätta en vertikal regel på väggen och regla mot skåpstomme så bänkskivan och ”ryggen” får stöd.

S sinuslinus skrev:
Du behöver sätta passbitar i hörnet mellan stommarna på insidan så att inte lådorna krockar med varandra.
Har du täcksida till baksidan?
Du får sätta en vertikal regel på väggen och regla mot skåpstomme så bänkskivan och ”ryggen” får stöd.

De blev ju lite tydligare i alla fall, men hur är tanken att jag ska få fast passbitarna mellan stommarna på för vis, är de vinkeljärn jag ska använda mig av?

S
Du kan skruva ihop vinkeln innan du sätter dit dem. Du kan sätta en stödlist bakom som du skruvar i stommen.Sen sätter du dit den med skruv när ställer ihop stommarna.

Metallställning, träbitar, oavslutad konstruktion, skruvar och verktyg synliga, montagearbete pågår, inomhus arbetsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
Denwarp och 1 till
  • Laddar…
J jojak6 skrev:
[bild]

Snyggt! Gjorde precis som du gjorde vid de där hörnet :D Montering av möbler, ihopkopplade skåpssektioner, instruktionsmanual synlig, byggprocess, inredningsarbete, skruvar och verktyg.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.