Nej jag kommer byta ut dem med om jag väl får bort dom. De satt på när jag köpte dem och har aldrig blivit av att byta
 
Maria T
Gaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh!

Snöfallet i söndags/måndags knäckte sju rutor i växthuset samt skärmtaket över ytterdörren. Sen igår eftermiddag har vi inte någon värme i huset fast bergvärmepumpen ser nöjd och glad ut :worried: inte ett felmeddelande i sikte.
 
  • Ledsen
Noramasen och 6 till
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Nej jag kommer byta ut dem med om jag väl får bort dom. De satt på när jag köpte dem och har aldrig blivit av att byta
Det finns speciella hylsor som man sätter på skruven/muttern som är gjorda för att dra loss skruvar muttrar med runddraget huvud. Alla fälgtjuvar idag har tillgång till sådana. Dom har dessutom oftast en uppsättning av olika "nycklar" oftast hittas en som passar.

Låsskruvarna/muttrarna har lite tjänat ut sin roll eftersom det finns en ganska stor marknad för att ta bort sönderdragna låsskruvar/muttrar.

Man kan ju använda dom om man vill. Men bör smörja gängorna och inte dra åt så hårt.
 
galento
GAAAAAHHHH , var så trött och seg i skallen i morse då man vaknat halv 3
så när frugan skulle åka till jobbet så blev hon tilltalad med ett namn som mitt
tidigare ex hade för 25 år sen :oops::confused: :dizzy:
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
BiFuel och 20 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
GAAAAAHHHH , var så trött och seg i skallen i morse då man vaknat halv 3
så när frugan skulle åka till jobbet så blev hon tilltalad med ett namn som mitt
tidigare ex hade för 25 år sen :oops::confused: :dizzy:
Men vad heter ditt tidigare ex nuförtiden, då?

Gaaah, måste få veta!
 
  • Haha
  • Gilla
Filbert och 7 till
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Jag har bytt ut alla låsskruvar mot vanliga hjulskruvar på min bil, då det mest bara var krångel med dem. Är hjulstöld en grej nuförtiden? Det känns som något som förekom i forntiden. Möjligen kanske om man har riktigt exklusiva fäljar? Jag är iaf inte orolig för hjulstöld på min gamla Volvo, så låsskruvarna fick ryka.
Grannen i gamla BRF'n fick två par stulna under sommaren 19.
 
  • Svart bil utan däck parkerad vid vägkanten, stödd på gula slangar, i dagljus med träd bakom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
B bakterie skrev:
Jag har bytt ut alla låsskruvar mot vanliga hjulskruvar på min bil, då det mest bara var krångel med dem. Är hjulstöld en grej nuförtiden? Det känns som något som förekom i forntiden. Möjligen kanske om man har riktigt exklusiva fäljar? Jag är iaf inte orolig för hjulstöld på min gamla Volvo, så låsskruvarna fick ryka.
Står en passat en bit härifrån som saknar alla fälgar och stereo. På håll såg bilen bra ut men när en kom närmare hade den rostiga skärmkanter så jag antar att fälgarna inte var så exklusiva.
 
Oftast brukar bilen först bli övergiven, sen plundrad.
 
V VRZ skrev:
Grannen i gamla BRF'n fick två par stulna under sommaren 19.
Ja, volvo ska väl ha 25000+ för en uppsättning så...
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Ja, volvo ska väl ha 25000+ för en uppsättning så...
+ däck. Jag fick slanta dryga 50k för en uppsättning fälgar+ däck till min Tesla. Original till BMW'n gick att lösa för 28K inkl däck.
 
Gaaaaaaaahhhhhhh.
Fortfarande totalt oplogat i Stockholm efter snövädret. Såg just ansvarig på trafikkontoret i en intervju SVT nyheter/Stockholm.
Fick en plötslig lust att strypa nån :mad:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
richardtenggren
H hapazard skrev:
Ja, volvo ska väl ha 25000+ för en uppsättning så...
Grannen pratade om något runt 80 kkr för sin uppsättning 22” till sin Volvo. :lying:
 
Isakare Isakare skrev:
Gaaaaaaaahhhhhhh.
Fortfarande totalt oplogat i Stockholm efter snövädret. Såg just ansvarig på trafikkontoret i en intervju SVT nyheter/Stockholm.
Fick en plötslig lust att strypa nån :mad:
Snöfria gångvägar och jag åkte sommardäck idag för att uträtta ärenden. Blött men snöfritt.
 
Blodsoppen
Isakare Isakare skrev:
Gaaaaaaaahhhhhhh.
Fortfarande totalt oplogat i Stockholm efter snövädret. Såg just ansvarig på trafikkontoret i en intervju SVT nyheter/Stockholm.
Fick en plötslig lust att strypa nån :mad:
Ni har ju feministisk snöröjning, då blir det så.
 
Maria T
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Ni har ju feministisk snöröjning, då blir det så.
När jag senast ( i måndags) såg en snöplog i min lilla hörna av världen så var det en mycket liten maskin med ett blad på tok för litet för det som tänkt - personen som körde hade en annan person på sätet bredvid som satt och stickade.... klartext, nån har anlitat Veteranarbetarna (XX) som lallar runt med ett stickande sällskap.

Det var fler än jag som som såg detta men vill inte skuldbelägga eftersom detta var en nödåtgärd beställd då kommunen vi bor i ännu inte skickat ut nån som plogar som det ska.
Igår onsdag plogades det halvdant - jag kan fortfarande inte komma ut från min tomt med bilen - min egen upplogade vall har jag skottat bort (1,5 timmar) men den på motsatt granne är kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.