1 338 läst · 11 svar
1k läst
11 svar
Förråd
Hej!
Har ett förråd på 20-25 m2 som i dagsläget är isolerat och uppvärmt med ett element.
Jag tänkte riva upp isoleringen i golvet och lägga nytt. Är det värt att gjuta en ny platta också?
tror att det står på asfalt i dagsläget, men det är ju lite arbete med att ta bort eländet och gjuta nytt. Om man gjuter en ny platta avser jag givetvis att isolera under.
Har ett förråd på 20-25 m2 som i dagsläget är isolerat och uppvärmt med ett element.
Jag tänkte riva upp isoleringen i golvet och lägga nytt. Är det värt att gjuta en ny platta också?
tror att det står på asfalt i dagsläget, men det är ju lite arbete med att ta bort eländet och gjuta nytt. Om man gjuter en ny platta avser jag givetvis att isolera under.
Det låter som du har ett trägolv eller liknande, som du vill riva?
Sen skriver du om platta?
Det är sällan platta och ett uppreglat golv samtidigt.
Du kan ju riva upp spånskivan eller vad du nu har, och kolla hur isoleringen ser ut.
Ta vidare därifrån.
Om du har en platta så är det väl dumt att riva den?
//AA
Du kan ju riva upp spånskivan eller vad du nu har, och kolla hur isoleringen ser ut.
Ta vidare därifrån.
//AA
jag har nog formulerat mig fel. Byggnaden står nog på asfalt och jag inbillar mig att vi har bättre material idag än för 30 år sedan. Sen vill man ju veta att det är ok.. finns också en tanke att skaffa luft-vatten pump och lägga vattenvärme i golvet.S saiter skrev:Det låter som du har ett trägolv eller liknande, som du vill riva?
Ta vidare därifrån.
//AA
LVVP till ett förråd !J jsl skrev:
Ska ngn bo där
Du får nog berätta om det ska fortsätta att vara förråd eller ngt annat .
Lite olika sätt att tänka / konstruera golv då .
Liknande trådar
-
Val av golv i förråd?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kan jag riva gammalt förråd och bygga nytt utan bygglov?
Bygglov -
Dubbelcarport med förråd - Dimensionering limträbalk
Utbyggnad och tillbyggnad -
Hur förbereda underlag för förråd 350kg / 6.25m2
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Tips på placering av friggebod och förrådsbod
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus