Nu rullar det på snabbt, blir synliga (bra) resultat nu hela tiden (fördelen med uppbyggnad..), måste kännas som ni faktiskt börjar se en ände på renoveringen i "de vardagliga utrymmena" ? :) vad har ni för tidsplan? julfirande? påskfirande? :)

Säger bara en sak :) sätt ett hörnskydd på trappräcket/trappäggen (eller vad man ska kalla det) om ni planerat måla eller tapetsera.. ska ni sätta träpanel eller nått annat hårdare material är det inte lika kinkigt.. men jäklar va kinkiga de där gipshörnen kan vara.. och det är ju ett ställe ni ofta kommer gå förbi.. både själva och med grejer.

Det är verkligen jätteirriterande när ett tillstött hörn förfular allt fint man gjort och slitit med.. (tog 3 v och en hund här :seenoevil:.. och min kompis muttrade länge över att barnvagnar va allt ont på jorden efter de stött i kanten på deras vägg i hallen)
 
Målaren kommer med 14st metallhörn så de ska förhoppningsvis klara sig. Däremot stryker sig katten och han är svart så det kommer nog synas lite ändå, även om det kanske inte nöts ner på samma sätt som utan hörn :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Målaren kommer med 14st metallhörn så de ska förhoppningsvis klara sig. Däremot stryker sig katten och han är svart så det kommer nog synas lite ändå, även om det kanske inte nöts ner på samma sätt som utan hörn :)
Trodde katter var tvättäkta och inte färgade av sig, alltid lär man sig något nytt ;)
 
  • Haha
  • Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Trodde katter var tvättäkta och inte färgade av sig, alltid lär man sig något nytt ;)
Haha ja han är som en röd strumpa i tvätten. Nej men katter är väll skitiga rent generellt. Våran går gärna ut och rullar sig i jorden och sen in igen :crysmile::p
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Haha ja han är som en röd strumpa i tvätten. Nej men katter är väll skitiga rent generellt. Våran går gärna ut och rullar sig i jorden och sen in igen :crysmile::p
De går ut o slutar ner sig - och in och tvättar sig.. :D(y)

Ert hörn bara hamnade mitt i…
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Haha ja han är som en röd strumpa i tvätten. Nej men katter är väll skitiga rent generellt. Våran går gärna ut och rullar sig i jorden och sen in igen :crysmile::p
Finns säkert kattluckor med inbyggd tvättmaskin att hitta på ebay eller amazon eller nåt.. :p
 
Håll i hatten, det går undan :p:crysmile:.
2,5 timme tog det målaren att spackla nästan 40 skivor med skarvar och 14 ytterhörn.

Det hade inte blivit häften så bra och det hade tagit mig ett par dagar. Skönt ett leja bort tråkiga saker till proffs
 
  • Renoveringsarbete pågår, vägg med gipsskivor, spackel, eluttagsförberedelser, plasttäckt område, byggmaterial synligt, golvskydd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett rum under renovering med gipsskivor, spackel, och synlig isolering. Oavslutade väggar och rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering pågår, gipsskivor monterade, spacklade fogar, eluttag förberedda, byggmaterial och verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Omfattande renovering, gipsskivor, spackel, dörröppning, pågående byggnadsarbete inomhus, avskärmad trappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhusvy: ommålat tak och vägg, träpanel, delvis blottlagd väggtapet med anteckningar, märken av renoveringsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Isak90 och 22 till
  • Laddar…
S
Skönt att inte målaren spacklade igen alla dina dosor. :geek:
 
  • Haha
  • Gilla
Isak90 och 8 till
  • Laddar…
Har fått hem lite golvvärmeprylar, golvgips och lite annat :)

Har även grundat väggarna för att se om något mer behöver spacklas
 
  • Ett tomt rum under renovering med ny elinstallation, verktyg och byggmaterial utspridda på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, inomhus, gipsväggar, tomrum, elinstallationer, träbjälktak, rörledningar, byggmaterial, kartonger, oavslutat rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsprojekt, oavslutat rum, träbjälklag, byggmaterial, elinstallation, kartonger, kablar, ljus, rörigt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En lokal under renovering med gipsplattor, byggbelysning, skyddsplast och ett skyddsställ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Plåtbob och 7 till
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Har nu mätt med skjutmått, spåren i LK spånskivan är 18mm breda och 17.4mm djupa
Har du några vändskivor du kan mäta på? Jag ska ju såga upp eget i spånskiva men gör ju gärna så likt LKs idé som möjligt. Skulle gärna vilja ha måttet mellan slingorna med. Är det CC20 minus 18mm, 182mm? Och måttet mellan slingorna i vändskivan med.
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har du några vändskivor du kan mäta på? Jag ska ju såga upp eget i spånskiva men gör ju gärna så likt LKs idé som möjligt. Skulle gärna vilja ha måttet mellan slingorna med. Är det CC20 minus 18mm, 182mm? Och måttet mellan slingorna i vändskivan med.
16 mm slang läggs med C-C 200, 20 mm med C-C 300. Det är det golvvärmeplåtarna är anpassade för, annars kommer de överlappa gissar jag.
 
  • Gilla
Kustvägen
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
16 mm slang läggs med C-C 200, 20 mm med C-C 300. Det är det golvvärmeplåtarna är anpassade för, annars kommer de överlappa gissar jag.
Men ser man tex på vändskivorna så är spåren förmodligen bara 16x16mm medans där plåtarna ska i så är spåret bredare och djupare. Därför skulle jag vilja ha de exakta måtten :)
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Men ser man tex på vändskivorna så är spåren förmodligen bara 16x16mm medans där plåtarna ska i så är spåret bredare och djupare. Därför skulle jag vilja ha de exakta måtten :)
Ja men c-c måttet blir ju detsamma, att spåret är bredare och djupare på vanliga skivan beror ju på att man tagit plåttjockleken i beaktning.
Jag fräser 16 mm fullradie vändningar med dryga 16 mm djup.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ja men c-c måttet blir ju detsamma, att spåret är bredare och djupare på vanliga skivan beror ju på att man tagit plåttjockleken i beaktning.
Jag fräser 16 mm fullradie vändningar med dryga 16 mm djup.
Absolut, men eftersom jag ska såga till bitarna emellan spåren så är det skönt att få måtten serverade. Där plåtarna ska i borde ”mellanbiten” bli 200mm minus 18mm = 182mm, right?
 
richardtenggren
Ramnemark Ramnemark skrev:
Absolut, men eftersom jag ska såga till bitarna emellan spåren så är det skönt att få måtten serverade. Där plåtarna ska i borde ”mellanbiten” bli 200mm minus 18mm = 182mm, right?
Jo precis så blir det ju, misstolkade nog din text inser jag :p
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.