Jag har slutat att få "pop up notifieringar" på datorn. Gäller Firefox. Det var nog ett bra tag sedan jag fick en senast. Har ni ändrat något eller har jag... Och Byggahus borde få skicka notifieringar:

Skärmdump av notifikationsinställningar med tillåtna webbplatser, inklusive Byggahus och Bennish.net.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I Chrome verkar det dock fortfarande fungera.

Testade på https://www.bennish.net/web-notifications.html och den siten ger fungerande notifieringar.

OS Linux Debian Bullseye 11,5 fully updated.
Firefox 102.4.0esr
Google Chrome Version 106.0.5249.119
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vissa saker som exempelvis att visa bevakningar tar en j-a tid.
Idag verkar allt fungera snabbt som vanligt. (y)
 
Jag tycker det är en bra funktion.
 
Självklart, jag vet alltid bäst :crysmile:.
 
useless useless skrev:
Jag tycker det är en bra funktion.
mexitegel mexitegel skrev:
Självklart, jag vet alltid bäst :crysmile:.
Antar ni gärna skulle vilja gilla era egna inlägg också. ;):crysmile::p
 
  • Gilla
  • Wow
sunqan och 2 till
  • Laddar…
Vi gillar varandras, det sticker inte ögonen på andra :crysmile:
 
Jag gillar alla mina inlägg.
 
  • Haha
sunqan och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Självklart, jag vet alltid bäst :crysmile:.
Inte i mina trådar…
 
Användarprofil på forum med användarnamnet "mexitigel", online-status, betyg och inläggsantal.
 
Jag har en gammal androidplatta, Samsung Galaxy Tab S2. Filmer från andra appar/siter fungerar som de ska på den, men filmer i byggahusappen funkar bara ibland. Oftast blir det:

Skärmdump av ett socialt media-inlägg med ett avbrutet videouppspelningsmeddelande och en kommentar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kan ge en massa versionsnummer på diverse saker om så önskas.
 
Magnus E K
Mysko, filmerna fungerar att spela upp på min ännu äldre Samsungplatta (Tab Pro från 2014). Däremot hänger sig hela webbläsaren åtskilliga sekunder för varje sida som innehåller videor.
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Däremot hänger sig hela webbläsaren åtskilliga sekunder för varje sida som innehåller videor.
Fast jag kör Byggahus egen app, inte i en vanlig webläsare.
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Magnus E K
Alfredo Alfredo skrev:
Fast jag kör Byggahus egen app, inte i en vanlig webläsare.
Aha, ja den fungerar inte alls på min platta. (Skulle vara dags för en uppgradering men finns inget vettigt att köpa, bara stora med lägre pixeldensitet än denna åtta år gamla.)
 
Magnus E K Magnus E K skrev:
Skulle vara dags för en uppgradering men finns inget vettigt att köpa, bara stora med lägre pixeldensitet än denna åtta år gamla.
Nu går jag inte så lite OT :oops: men visst är detta märkligt. Jag har också letat länge efter en vettig platta på 7-8 tum men den marknaden verkar inte längre existera. 10 tum tycker jag är för stort och tungt till det jag oftast gör.

Har någon ett förslag på en åtminstone "halvpremiumplatta" på 7-8 tum lyssnar jag ivrigt. Frugans iPad mini är väl ett alternativ men dels är den dyr och dels är det iOS... På androidsidan verkar det bara finnas budgetmodeller i liten storlek. :(
 
  • Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.