Klaugust Klaugust skrev:
Nu gissar jag lite, men om den inte ingår i Atemp, dvs uppvärmd yta, så borde det väl gå. Men då kan det ju rejält kallt på vintern.
Den kan få bli orangeri med 15 grader? För att vinterförvara diverse växter.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Väldigt mycket fina detaljer, men självklart att tapetsera om samt totalrenovera kök och badrum, tapeterna är alltid mer schaviga än vad man ser på bild. Men mycket jättefina orginaldetaljer att behålla!
Och trädgården är inte allt för igenvuxen heller.
Det gula teglet vid öppna spisen går ju att putsa :crysmile:

Altanen:
Tänker att det kan vara någon sorts skada på den, så att de inte kan gå ut på den av säkerhetsskäl?
Inte alls självklart att totalrenovera köket. Det kan bli riktigt fint av bara lite lättare renovering/piff
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Avstycknings bar tomt
 
S Stuff skrev:
Inte alls självklart att totalrenovera köket. Det kan bli riktigt fint av bara lite lättare renovering/piff
Visst, om man är kort. Höjda bänkar i gamla kök ser ju inte så roligt ut.
 
M maria01 skrev:
Avstycknings bar tomt
Nej, den är bara 915 kvm.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Nej, den är bara 915 kvm.
kolla grannarna har gjort det ser det ut som
 
Anna_H Anna_H skrev:
Visst, om man är kort. Höjda bänkar i gamla kök ser ju inte så roligt ut.
Tycker du? Jag brukar tycka att det funkar bra - särskilt om luckor och lådor, som i det här fallet, i originalutförande går enda upp till bänken. Inte lika snyggt som om de hade byggts i en bra arbetshöjd i originalutförande - men fortfarande roligare än ännu ett IKEA-kök. :)
 
M maria01 skrev:
kolla grannarna har gjort det ser det ut som
Njae verkar som det minsta är 600 kvm (vad jag kunde se iaf)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F FunkishJonny skrev:
Tycker du? Jag brukar tycka att det funkar bra - särskilt om luckor och lådor, som i det här fallet, i originalutförande går enda upp till bänken. Inte lika snyggt som om de hade byggts i en bra arbetshöjd i originalutförande - men fortfarande roligare än ännu ett IKEA-kök. :)
Att inte sätta in ett IKEA-kök är ju självklart i detta hus, men man vill ju fortfarande ha modern utrustning (micro, diskmaskin mm) och elen lär ju bytas..
 
M maria01 skrev:
kolla grannarna har gjort det ser det ut som
Granntomten är nästan dubbelt så bred.
Luftbild av ett kvarter med markerad fastighet i rött.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Maria T
Anna_H Anna_H skrev:
Granntomten är nästan dubbelt så bred.
[bild]
Men, det du rödmarkerat är ju två tomter? Skaftväg från nedre högra hörnet?
Det är byggt galet tätt (i min smak) redan från början, men i ett annat område på ungefär samma avstånd till centrala Stockholm (mindre än 10 km) så är en del villatomter nere på 450 kvm, dvs de som var runt 900 kvm från början och har en husplacering som tillåter styckning, styckas, för det finns så få tomter till salu och de går också för helt sanslösa priser eftersom det är Stockholms kommun.
 
  • Gilla
Fri som en fågel och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Men, det du rödmarkerat är ju två tomter? Skaftväg från nedre högra hörnet?
Ja, jag rödmarkerade den du påpekade var uppdelad. Två tomter. Du påstår ju att den som är till salu (streckmarkerad) också går att dela, men som du ser är den mycket mindre än den röda rutan. Det går inte att dela den som är till salu pga att skaftväg behövs, det skulle bara bli ca 300 kvm.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Maria T
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, jag rödmarkerade den du påpekade var uppdelad. Två tomter. Du påstår ju att den som är till salu (streckmarkerad) också går att dela, men som du ser är den mycket mindre än den röda rutan. Det går inte att dela den som är till salu pga att skaftväg behövs, det skulle bara bli ca 300 kvm.
Jag har inte skrivit nåt tidigare inlägg i denna tråd, så förstår inte vad du menar. Men det spelar ingen roll, vill inte att vi missförstår varann och nystar in oss i det.
 
Maria T Maria T skrev:
Jag har inte skrivit nåt tidigare inlägg i denna tråd, så förstår inte vad du menar. Men det spelar ingen roll, vill inte att vi missförstår varann och nystar in oss i det.
anna blandar ihop oss

jag tror det skulle gå en då om man kollar runt i stockholms villaområden så finns det hus med betydligt mindre tomter speciellt i egnahemsområdena men skit samma
 
Maria T
M maria01 skrev:
anna blandar ihop oss

jag tror det skulle gå en då om man kollar runt i stockholms villaområden så finns det hus med betydligt mindre tomter speciellt i egnahemsområdena men skit samma
Ja, så måste det ha gått till - Maria och Maria !

Egnahemstomterna var från början runt 400-600 kvm och några av de större har säkert styckats. Kollade på hus med en vän för några år sen, det vara bara vissa områden i Hägersten som var av intresse och på några ställen så hade tomter som ursprungligen var ca 1000 kvm styckats på tre (detta gjordes nån gång på 1970-talet om jag ser till vilken typ av hus som finns där), så det kändes som det enbart var en smal remsa av mark runt husen, ingen riktig uteplats alls och skaftvägar som bäddar för grannosämja när det kommer till snöskottning och annat.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.