Varför lyser inte Led-lampan på mina deckare när jag rör mig framför dem? Vad har jag missat?
 
andreascarlsson andreascarlsson skrev:
Varför lyser inte Led-lampan på mina deckare när jag rör mig framför dem? Vad har jag missat?
Beror på att de är deaktiverade när larmet inte är pålarmat. Till skillnad mot t.ex en dörrsensor. Designval som Ajax gjort för att spara batteri på rörelsedeckarna. Det enda rörelsedeckaren gör i avlarmat läge är att med jämna mellanrum vakna till liv och skicka "keep alive" till centralenheten som returnerar eventuellt pålarmningsstatus. Det är därför rörelsedeckarna inte blir aktiverade direkt vid pålarmning.
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Börjar lacka ur nu på Ajax rökdetektorer. Fick på nytt ett falsklarm igår kväll, 6 falsklarm på 3 detektorer sedan i juli... Nu deaktiverar jag dem och köper "vanliga" rökdetektorer. Kommer inte att rekommendera någon att köpa Ajax rökdetektorer i fortsättningen...
 
U uffez skrev:
Börjar lacka ur nu på Ajax rökdetektorer. Fick på nytt ett falsklarm igår kväll, 6 falsklarm på 3 detektorer sedan i juli... Nu deaktiverar jag dem och köper "vanliga" rökdetektorer. Kommer inte att rekommendera någon att köpa Ajax rökdetektorer i fortsättningen...
Jag har bara en , men den har aldrig falsklarmat på 4 år.
Har satt vanliga i övriga rum .
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
B bsba skrev:
Jag har bara en , men den har aldrig falsklarmat på 4 år.
Har satt vanliga i övriga rum .
Jag byggde nytt och med de goda erfarenheter jag haft sedan innan så köpte jag totalt 6 av de billiga sensorerna (dock samma som jag hade haft tidigare), men tyvärr så har vi tröttnat på att vakna mitt i natten av falsklarm... Känslan jag får är att kvaliteten är sämre på de nyare...
 
  • Gilla
andymannen
  • Laddar…
U uffez skrev:
Börjar lacka ur nu på Ajax rökdetektorer. Fick på nytt ett falsklarm igår kväll, 6 falsklarm på 3 detektorer sedan i juli... Nu deaktiverar jag dem och köper "vanliga" rökdetektorer. Kommer inte att rekommendera någon att köpa Ajax rökdetektorer i fortsättningen...
Har samma problem, får falsklarm på en brandvarnare i garaget.. får testa att göra rent den men ytterst irriterande..

Men hur ställer man in filtret att det ska "larma" 2ggr för att bli aktiv? Hittar inte det i menyn för brandvarnare
 
O Opz99 skrev:
Har samma problem, får falsklarm på en brandvarnare i garaget.. får testa att göra rent den men ytterst irriterande..

Men hur ställer man in filtret att det ska "larma" 2ggr för att bli aktiv? Hittar inte det i menyn för brandvarnare
Man går in under huvudenheten->centralenhetens inställningar-> service -> inställningar för branddetektorer -> ignorera första larmet
 
O Opz99 skrev:
Har samma problem, får falsklarm på en brandvarnare i garaget.. får testa att göra rent den men ytterst irriterande..

Men hur ställer man in filtret att det ska "larma" 2ggr för att bli aktiv? Hittar inte det i menyn för brandvarnare
Hub settings -> service -> fire detector settings

Skärmdump av inställningar för brandvarnare med alternativ för fördröjd larm och att ignorera första larmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har den inställningen för mina brandvarnare - dock är samtliga nu inaktiverade... Hjälpte inte för mig mao...
 
Går det stänga av notifieringar för allt som inte är rött? Ganska jobbigt att få en röd siffra på appen bara för att jag har inaktiverat larmet via Keypad....
 
Ja i iPhone går det.
Slå av Tillåt Notiser i iPhones inställningar för Ajax.
Låt Viktiga Varningar vara på, men du får ju ingen notis om exempelvis ett barn kommer hem från skolan…
Edit:
Antagligen kommer inte heller Geofencing att fungera, den kommer ju upp som en Notis när man är tillräckligt långt hemifrån
Skärmdump av iPhone-inställningar för notiser med avstängd funktion 'Tillåt notiser' och aktiverade 'Viktiga varningar'.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andreascarlsson
  • Laddar…
Tack för input!
Vet inte om det är det jag vill egentligen, men nu vet jag hur jag slår av det. Det som stör mig mest när jag tänker efter är att det blir röd markering på själva app-ikonen, och det är ju lätt att stänga av.
 
  • Gilla
Klp65
  • Laddar…
Hej

Ska köpa ett Ajax systern om en månad och tänkte komplettera med utomhuskameror.

Just nu är det kampanj på 4st Arlo essential för ca 3000kr.

Anser ni att dessa är bra att integrera i systemet eller rek. Ni några andra ??

Isf var vänlig skriv vilka.

Önskar de spelar in på molnet och startar när larm är på, eller när skal larmet är aktiverat
 
  • Gilla
Jääns
  • Laddar…
Arlo går inte att integrera så att de samkör…
Jag har äldre Arlo Pro och jag har via Safeland kopplat så att de automatiskt aktiveras via IFTTT när larmet löser ut.
Du behöver kameror som stödjer RSTP (tror jag det heter) och som strömmar via wifi/internet, då kan du se dem i Ajax appen
 
  • Gilla
bergquist
  • Laddar…
K Klp65 skrev:
Arlo går inte att integrera så att de samkör…
Jag har äldre Arlo Pro och jag har via Safeland kopplat så att de automatiskt aktiveras via IFTTT när larmet löser ut.
Du behöver kameror som stödjer RSTP (tror jag det heter) och som strömmar via wifi/internet, då kan du se dem i Ajax appen
Har Safelands tjänst stöd för IFTTT?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.