Status
Tråden går ej att kommentera.
M Matte Bygg skrev:
Hej bäste Rkarlsson.

Din fråga har jag missat. Hoppas du inte känner förfördelad. Kan du vänligen ställa om din fråga så ska jag svara efter bästa förmåga.

Hälsar Matte (expert inom bygg)
Läs om #951.
Hoppas du verkligen kan bygga och inte är en som hittar på lika mycket inom bygg som du gör här :)
 
R Rkarlsson skrev:
Du din pajas. Svara på min fråga jag ställde till dig. Du undviker frågan för du vet hur fel du har ju. Även utan elbil hade jag ju tjänat på det pga att bergvärmen bara jobbar när det är billigt.
Var lite seriös nu.

[bild]
Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. :) Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:


Skärmdump av användargränssnitt, alternativ för att ignorera eller anmäla användare, tre-prick ikon-menyn aktiverad.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
JesperKn JesperKn skrev:
Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. :) Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:


[bild]
Jo han är ju absolut ett troll och provokatör. Jag vill bara veta hans troll-logik i hur han ska nästla sig ur hur jag skulle tjäna egentligen nu på att ha rörligt =)

Möjligt att hans mamma stängt av internet nu för det snart är dags för kvällsmaten.
 
  • Haha
JesperKn
  • Laddar…
JesperKn JesperKn skrev:
Det är inte värt akut hypertoni att diskutera med troll. Redan i första inlägg va det tydligt att TS fiskade efter folk där hen kunde tvinga fram heta känslor. :) Jag hänger med i tråden av ren nostalgi, troll som lyckas är inte så vanliga som de va för 10-15 år sen. Lösningen, när man tröttnar på tramset:


[bild]
Jespa varför så otrevlig? Låt oss diskutera sakligt. Inga personliga påhopp eller förlöjligande.
Denna diskussion är i första hand för de som har en förbrukning på >13500 kWh/år
 
R Rkarlsson skrev:
Läs om #951.
Hoppas du verkligen kan bygga och inte är en som hittar på lika mycket inom bygg som du gör här :)
Rkarlsson din buse, driver du med mig? Hittar ingen fråga du ställt. Ställ gärna om den så att jag kan bedöma och besvara den professionellt.
 
M Matte Bygg skrev:
Rkarlsson din buse, driver du med mig? Hittar ingen fråga du ställt. Ställ gärna om den så att jag kan bedöma och besvara den professionellt.
Inlägg #951 för andra gången =) Eller det är för mörkt så ögonen måste vänjas först ?

Skärmdump från forum, medlemsdiskussion om elbilsladdning, värme, och kostnadseffektivitet. Rosa profilikon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
R Rkarlsson skrev:
Inlägg #951 för andra gången =) Eller det är för mörkt så ögonen måste vänjas först ?

[bild]
När mans man ställer en fråga börjar man med stor bokstav och avslutar med ett frågetecken.

Du är för rörig och jag kan inte svara dig på ett bra sätt såvida du inte ställer en rak fråga, utan långa utlägg om din vardag.
 
M Matte Bygg skrev:
När mans man ställer en fråga börjar man med stor bokstav och avslutar med ett frågetecken.

Du är för rörig och jag kan inte svara dig på ett bra sätt såvida du inte ställer en rak fråga, utan långa utlägg om din vardag.
Frågan började med stor bokstav och avslutades med ett frågetecken. Från var rak och tydlig.

Hade du inte trollat så hade man kanske tagit dig på allvar, men ingen här gör det.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Frågan började med stor bokstav och avslutades med ett frågetecken. Från var rak och tydlig.

Hade du inte trollat så hade man kanske tagit dig på allvar, men ingen här gör det.
Bara ställ frågan så lovar jag svara.
 
harry73
Jag kan tycka att tråden fyller en funktion. Den gjorde att jag började titta närmare på skillnaden mellan timoris och rörligt. Och nu när jag vet att timoris är billigare än rörligt (för mig I alla fall), kommer jag att byta till timpris.
 
  • Gilla
Mikael 81 och 4 till
  • Laddar…
Ser nu att både #Rkarlsson och #JesperKn (Jespa) har en förbrukning på ca 10,000 kwh/år utifrån deras egna uppgifter.
Dessutom bor de i S4 vilket är Sveriges snålaste elområde.

Jag anser inte att jag kan ha en bra diskussion med dessa 2 lirare som har en låg förbrukning samtidigt som de förespråkar en avtalsformer som missgynnar flertalet. Ffa de som bor i S3 och huvudstaden Stockholm.
 
harry73 harry73 skrev:
Jag kan tycka att tråden fyller en funktion. Den gjorde att jag började titta närmare på skillnaden mellan timoris och rörligt. Och nu när jag vet att timoris är billigare än rörligt (för mig I alla fall), kommer jag att byta till timpris.
Ytterligare en SE4 som väljer timpris och jagar kilowatt. Kul:)

Edit: kul att jag kunde hjälpa dig med mina expertkunskaper. Hoppas du sparar många härliga slantar med nya avtalet.
 
Redigerat:
R
M Matte Bygg skrev:
Denna diskussion är i första hand för de som har en förbrukning på >13500 kWh/år
Varför just 13.500 kWh? Har det med Matte-matte att göra? Den matten där 6MWh är samma sak som 6 miljoner kWh? Den där 6 miljoner * 0.5 dessutom blir 30 miljoner ;)

Förklara gärna hur du kommit fram till siffran.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Varför just 13.500 kWh? Har det med Matte-matte att göra? Den matten där 6MWh är samma sak som 6 miljoner kWh? Den där 6 miljoner * 0.5 dessutom blir 30 miljoner ;)

Förklara gärna hur du kommit fram till siffran.
Tryckfelsnisse. Såklart att det skulle vara TWh.
 
harry73
M Matte Bygg skrev:
Ytterligare en SE4 som väljer timpris och jagar kilowatt. Kul:)
Men hur är det Matte, din profil säger att du är från Svedala. Det blir inte mycket met se4 än det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.