M munge skrev:
Någon som blir sugen på detta?
[länk]
Häftigt hus men det känns lite felplacerat. Passar inte riktigt in bland radhusen där...
 
M munge skrev:
Någon som blir sugen på detta?
[länk]
Wow, det där var onekligen det värsta jag någonsin sett. Fast det är ju kul att nån har byggt det, vi hade ju aldrig fått se fastigheten i den här tråden om det istället stått ett kataloghus på platsen.

Man måste onekligen ha en specifik sorts vänner för att våga bjuda hem dem på middag till det huset.
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Klaugust Klaugust skrev:
Wow, det där var onekligen det värsta jag någonsin sett. Fast det är ju kul att nån har byggt det, vi hade ju aldrig fått se fastigheten i den här tråden om det istället stått ett kataloghus på platsen.

Man måste onekligen ha en specifik sorts vänner för att våga bjuda hem dem på middag till det huset.
Vårbynätverket?:cool:
 
  • Haha
breakman
  • Laddar…
richardtenggren
Kanske släkt med folket i ”Vita huset” i Borlänge? ;)

Byggnad liknande Vita huset med skylt och staket, under dagtid, med några träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
richardtenggren richardtenggren skrev:
Blir spännande att se Elias Lindholms bygge här på Norrlandet, ska också vara ritat av Pål Ross.
[länk]

Vet inte vem som ritat Markströms hus, men vi delar rörmokare och han pratade om drygt 700 m2.
Ser att dom hittat inspiration från denna.
https://www.byggahus.se/forum/threads/fina-tomter-till-salu.390909/page-8#post-4964497

M munge skrev:
Någon som blir sugen på detta?
[länk]
Den la jag i Fula hus-tråden. :)
https://www.byggahus.se/forum/threads/fula-hus.466189/page-2#post-4912079
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Den här hade man gärna sett mer av.
[länk]
Ja, det ser ju ut som något i din smak!
 
HOBBY ARCHITECT
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, det ser ju ut som något i din smak!
Inte så charmigt, men alltid faschinerande med lyx.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Problemet med Pål Ross är att det alltid finns en nyrik air över hans hus. Lite för mycket, lite tacky, lite rysk oligarkwannabeekänsla liksom. Typ östatstanter med Versaceloggor på handväskan och kläderna. Lite smaklöst, helt enkelt.
BTW, om ni läst om de två personerna som gripits misstänkta för ”grov olovlig underrättelseverksamhet mot Sverige” (läs ryska spioner) så kan jag härmed bekräfta att de bodde i en Pål Ross-villa. Just sayin…

Vaknade nämligen häromnatten av två Blackhawk-helikoptrar som deltog i det stora tillslaget mot paret. Det visade sig vara ett Pål Ross-hus i grannskapet.
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 5 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
BTW, om ni läst om de två personerna som gripits misstänkta för ”grov olovlig underrättelseverksamhet mot Sverige” (läs ryska spioner) så kan jag härmed bekräfta att de bodde i en Pål Ross-villa. Just sayin…

Vaknade nämligen häromnatten av två Blackhawk-helikoptrar som deltog i det stora tillslaget mot paret. Det visade sig vara ett Pål Ross-hus i grannskapet.
skrev inte svt att dom lev svensson liv inte direkt ett hus en svensson bor i
 
Du menar att det redan är tillsalu? Hittar inget på spetsvägen som är tillsalu.
 
A atomlab skrev:
Du menar att det redan är tillsalu? Hittar inget på spetsvägen som är tillsalu.
Nej, det är inte till salu. Men det bekräftar mina fördomar om Pål Ross-hus. Typiskt att det är ryska spioner som bor i ett sånt hus. Såg t o m en Versaceväska i något nyhetsinslag på TV inifrån huset. :)
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Nej, det är inte till salu. Men det bekräftar mina fördomar om Pål Ross-hus. Typiskt att det är ryska spioner som bor i ett sånt hus. Såg t o m en Versaceväska i något nyhetsinslag på TV inifrån huset.
Visserligen är detta - som sagt - väldigt OT. Våra vanligaste fördomar kan vi gott lämna därhän

Men!

Inte nog med att huset inte är till salu. De utpekade människorna är dessutom varken åtalade eller - än mindre - dömda . Och för det andra förefaller det mig vara mycket märkligt hur en polismyndighet först attackerar en bostad med helikopter under förevändning att man måste säkra ovärderliga bevis. Och sedan - när tillslaget är gjort släpper man in ett TV-team!!! Är detta verkligen sant? ... detta med väskan och interiörbilderna
 
B billy_baver skrev:
Visserligen är detta - som sagt - väldigt OT. Våra vanligaste fördomar kan vi gott lämna därhän

Men!

Inte nog med att huset inte är till salu. De utpekade människorna är dessutom varken åtalade eller - än mindre - dömda . Och för det andra förefaller det mig vara mycket märkligt hur en polismyndighet först attackerar en bostad med helikopter under förevändning att man måste säkra ovärderliga bevis. Och sedan - när tillslaget är gjort släpper man in ett TV-team!!! Är detta verkligen sant? ... detta med väskan och interiörbilderna
var dom inte mistänkta för nåt annat brott
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.