3 458 läst · 5 svar
3k läst
5 svar
skötbord sitter fast med silikon
Är det ngn som har tips på hur jag får bort ett brio vägga skötbord (lackad plåt) som var skruvat på kakelvägg i badrum ?. Skruvarna är ju inget problem, men vi lade också in ett antal silikon klickar för att fästa border ordentligt. Nu får jag inte bort skötbordet. Det finns ingen glipa mellan plåten och kaklet så jag får inte in ngt vettigt att bryta med. Sedan vill jag ju inte förstöra vare sig kaklet eller skötbordet, som är sålt och hämtas idag!
Jag har provat att skära med lite olika trådar, men har inga trådar som håller.
Alla tips mottages tacksamt.
Jag har provat att skära med lite olika trådar, men har inga trådar som håller.
Alla tips mottages tacksamt.
Produkter som diskuteras: "brytbladskniv"
Brytbladsknivar
Brytbladsknivar är utmärkta verktyg för att utföra en mängd olika skärande uppgifter. De har avtagbara blad med flera segment, så när bladets spets blir trubbigt kan du enkelt bryta av det segmentet och har då ett nytt, skarpt blad
Läs mer
Tack för era svar!
ca 60x60cm av bordet låg an dikt mot väggen.
Provat fiskelina, div polyester och nylantrådar + ståltråd men alla har gått av för mig.
Men jag fick nu bort skötbordet mha av sk pioanotråd som jag lånade (finns att köpa i 25meters rulle för 160kr på maskin & verktyg). Jag fick slå in en morakniv för att skapa en liten springa för att få in tråden. Tog mig ca 1timme och antal skärskador på fingrarna blev många.
Men alla kakelplattorna höll och skötbordet fick bara några små skador som inte märks.
Nästa gång blir det en liten klick silikon och inte som nu 3st större + silikon runt de tre skruvarna som satt i ovankant.
ca 60x60cm av bordet låg an dikt mot väggen.
Provat fiskelina, div polyester och nylantrådar + ståltråd men alla har gått av för mig.
Men jag fick nu bort skötbordet mha av sk pioanotråd som jag lånade (finns att köpa i 25meters rulle för 160kr på maskin & verktyg). Jag fick slå in en morakniv för att skapa en liten springa för att få in tråden. Tog mig ca 1timme och antal skärskador på fingrarna blev många.
Men alla kakelplattorna höll och skötbordet fick bara några små skador som inte märks.
Nästa gång blir det en liten klick silikon och inte som nu 3st större + silikon runt de tre skruvarna som satt i ovankant.
Produkter som diskuteras i tråden