Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.
Källkoden är fri att ladda ner här och alla instruktioner finns:
https://github.com/nicmar/tibber-widget
Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.
Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.
Hör av er om ni använder den och om ni kommer på något sätt att förbättra den!
https://github.com/nicmar/tibber-widget
Som jag skrev på sidan, jag skulle vilja förbättra den så att efter 13.00, skulle den visa dagens priser från 12-23 och morgondagenspriser från 00-11. Datan finns redan, har bara inte ordnat det än.
Har även förberett den för att visa produktion av solpaneler, men har inte fått dem än, så har ingen API-data där.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 142 inlägg
Den blir korrekt när man lägger de som en widget på hemskärmen.
Men där är det mindre intressant än låsskärmen i mitt tycke!
EDIT
För andra som har samma problem när man lägger till widget så får man välja Scriptable längre ner och där välja storlek på widget…
Jag tog den förvalda lilla. Därför de ej gick vägen.
så nu är det löst!
Men där är det mindre intressant än låsskärmen i mitt tycke!
EDIT
För andra som har samma problem när man lägger till widget så får man välja Scriptable längre ner och där välja storlek på widget…
Jag tog den förvalda lilla. Därför de ej gick vägen.
så nu är det löst!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kul ni fick till det till slut! Det går att göra massa smarta grejer i Scriptable så den visar något annat om man väljer en liten widget, och nåt annat på hemskärmen.
Men jag var ganska nöjd så här hoppas dock det finns nån annan fiffig som kan komma på andra idéer
Sen kan den också flippa ut om man har en annan telefon än jag (iPhone 14 Pro) beroende på om skärmen är större eller mindre, men det ska gå att fixa med lite justeringar i koden
Men jag var ganska nöjd så här hoppas dock det finns nån annan fiffig som kan komma på andra idéer
Sen kan den också flippa ut om man har en annan telefon än jag (iPhone 14 Pro) beroende på om skärmen är större eller mindre, men det ska gå att fixa med lite justeringar i koden
jag är helnöjd iallafall!N nicmarxp skrev:Kul ni fick till det till slut! Det går att göra massa smarta grejer i Scriptable så den visar något annat om man väljer en liten widget, och nåt annat på hemskärmen.
Skönt med det som en snabbväg till appen också!
Ja okej!
Men då kan ju jag informera att de fungerar på en XS
Och den har ju aningen mindre skärm
5.8vs6.1
Såg sjukt Nice ut , men ger upp är för tekniskthandikappad för å ens få det å funka ..N nicmarxp skrev:Har knåpat ihop en liten Lock Screen Widget för iOS 16 så jag lätt kan överblicka priserna utan att starta Tibber-appen. Den kräver Beta-versionen av Scriptable för att funka på lock screen.
[länk]
[bild]
[bild]
Ja men på nått jädra sätt så blir det 337 rader istället för 240ish som det ska vara !? Även om alla är markerade när jag kopierarA amoreex skrev:
K Krca skrev:
Jag har inte heller samma antal rader!K Krca skrev:
Men de funkar.
har du bytt ut xxxxxxxx till ditt token ID från tibber?