F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
@fsn och @Skumpe ... Kanske bättre ni öppnar en egen tråd...
Förlåt, trodde du tyckte det var kul? Är ingen road så kanske det är ett bra förslag, alternativt ett face to face meeting, jag föredrar nog det i första hand i sådana fall.
 
Lite väl OT kan jag tycka :)
 
Sådär spontant verkar solpanelspriserna i Sverige ligga 2x vad dom kostar i Finland.
 
  • Wow
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
F
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Lite väl OT kan jag tycka :)
Japp. Bara att man visar på faktiska siffror så kommer ”the retard” med nån kommentar om att 48% och 48% inte är samma sak eller nåt meningslöst trams för att dölja sina egna tillkortakommande och tidigare lögner. Så det mynnar ut ON TOPIC.
 
F
DennisCA DennisCA skrev:
Sådär spontant verkar solpanelspriserna i Sverige ligga 2x vad dom kostar i Finland.
Hur ser installationsbidrag, försäljningsbidrag samt försäljningsmodell ut i Finland?
 
Finns inga såvitt jag vet... Min syster och mina föräldrar har köpt solpaneler av en lokal firma, säljer till elbolaget för spotpris.
 
Skumpe
F fsn skrev:
Fan, jag blev nyfiken och fick trycka fram svaret från "iggad tomte" listan. Ja, man märker ju verkligen att du hanterar situationen både bra och professionellt, verlkigen. På din övriga aktivitet så märker man ju tydligt att tummen växer rakt ut ur handflatan på dig så jag försår att du har det rätt svårt att hitta värdeskapande aktivitet och bidrag till forumet.
Det bästa är när de blir så upprörda att de börjar förkovra sig i mina tidigare inlägg. Det är lite sunken cost-fallacy också kan jag tänka mig. Desto mer de läser, desto mer måste de läsa. Du kan vara trygg i att jag varken läser dina inlägg här särskilt noggrant och absolut inte kommer läsa några av dina tidigare.
 
Skumpe
Nissens Nissens skrev:
Du funderar aldrig över hur du själv framstår?
Eller?
Jo, hela tiden.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Skumpe
JLyck JLyck skrev:
Ja, om du med jackpot menar att du själv också blev triggad. Isåfall, grattis.
Jag känner mig inte triggad.
 
Nissens
Skumpe Skumpe skrev:
Jo, hela tiden.
Och hur tycker du att din framtoning ser ut?
 
Skumpe Skumpe skrev:
Jag känner mig inte triggad.
Okej, då säger vi så.
 
  • Gilla
Skumpe
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det där är nonsens. Tror du en 12-miljoners villa går upp 14%, alltså +1,6 miljoner för att man kastar upp solceller. Du måste förstå det orimliga i det som kommunicerades ut.

Sen är jag ytterst tveksam till att du har statistik att luta dig mot när du säger ”betydligt högre”. Hur mycket högre skulle du säga är rimligt att anta? Om jag säger att man kanske skall kalkylera med ett genomsnittligt försäljningspris på 90-110 öre/kWh för SE3 nästa år och kanske något, men inte så mycket högre för SE4, tycker du jag är helt tokigt på det då?
Såklart inte, du kunde lätt googlat upp detta? För varje tusenlapp du lägger får du tillbaka 1140 sek tillbaka vid en försäljning. Haka inte upp dig på felsägningar, kolla upp fakta själv och rätta mig. Trodde det var självklart men jag skrev FEL. Tror ingen tror att hela bostadens värde ökar med 14%.
För att förklara en gång till så får du tillbaka investeringen och lite till vid en försäljning.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
F
O ostberg71 skrev:
Såklart inte, du kunde lätt googlat upp detta? För varje tusenlapp du lägger får du tillbaka 1140 sek tillbaka vid en försäljning. Haka inte upp dig på felsägningar, kolla upp fakta själv och rätta mig. Trodde det var självklart men jag skrev FEL. Tror ingen tror att hela bostadens värde ökar med 14%.
För att förklara en gång till så får du tillbaka investeringen och lite till vid en försäljning.
Det låter rimligare, åtminstone de 5-8 första åren efter installation. Men jag vill starkt ifrågasätta ditt påstående att priset är mycket högre än 1,5kr/kWh. Du svarade inte på vad som är rimligt där.
 
F
Skumpe Skumpe skrev:
Det bästa är när de blir så upprörda att de börjar förkovra sig i mina tidigare inlägg. Det är lite sunken cost-fallacy också kan jag tänka mig. Desto mer de läser, desto mer måste de läsa. Du kan vara trygg i att jag varken läser dina inlägg här särskilt noggrant och absolut inte kommer läsa några av dina tidigare.
lovar du? det passar mig jävligt bra faktiskt. Då förutsätter jag att du aldrig kommenterar nåt av mina inlägg igen. Nu har jag lite svårt att se hur du applicerar sunken cost fallacy här med tanke på avkastningen jag och många andra har men jag kanske missförstår hela begreppet. Men jag antar att du menar att du inte kan sluta slå dig själv i ansiktet, för du har redan betalat för hammaren och skulle du sluta slå så skulle den investeringen vara bortkastad. Eller för all del, köpt en spade och kan inte sluta gräva…..
 
Redigerat:
Skumpe
F fsn skrev:
lovar du? det passar mig jävligt bra faktiskt. Då förutsätter jag att du aldrig kommenterar nåt av mina inlägg igen. Nu har jag lite svårt att se hur du applicerar sunken cost fallacy här med tanke på avkastningen jag och många andra har men jag kanske missförstår hela begreppet. Men jag antar att du menar att du inte kan sluta slå dig själv i ansiktet, för du har redan betalat för hammaren och skulle du sluta slå så skulle den investeringen vara bortkastad. Eller för all del, köpt en spade och kan inte sluta gräva…..
Hade inte du ignorerat mig? Snackar du fortfarande om spadar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.