Det har blivit dags att avrunda vårt besök hos Robin Heij. I del 3/3 om hans husbygge välkomnar han oss in på en rundtur i huset, visar deras lyxiga kök med vinkällare och avslöjar vad han är allra mest stolt över.

Du kan läsa artikeln här: Rundtur i Villa Heij - välkommen in!

• Gilla
Jättefranskan
  • Laddar…
K
Ska tvillingarna alltid dela rum? Blir det inte väldigt mycket ljud i kök och vardagsrum när det är så öppet?

Jag tycker det såg riktigt spännande ut, med utrymmen som överaskar o skapar dynamik. Saknade en braskamin, eller missade jag den.

• Älska
Heij83
  • Laddar…
Var hänger man av sig ytterkläderna?

Heij83
raveper raveper skrev:
Var hänger man av sig ytterkläderna?
I tvättstuga/groventre eller under trappan, hängare och krokar är inte uppe än.

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Heij83
trähandtag trähandtag skrev:
Jag tycker det såg riktigt spännande ut, med utrymmen som överaskar o skapar dynamik. Saknade en braskamin, eller missade jag den.
Tack.
Vi valde faktiskt bort kamin.

• Gilla
Fel av Åke
  • Laddar…
Heij83
K Katthatt skrev:
Ska tvillingarna alltid dela rum? Blir det inte väldigt mycket ljud i kök och vardagsrum när det är så öppet?
När vi ritade huset bestod familjen 4 pers. Planen blev sedan att vi ville ha ett barn till men biologin ställde till det :crysmile:
Stora tjejen är 13 så när hon flyttar får tvillingarna egna rum och så farligt är det inte att dela.
Visst blir det ljud men inte mer än i andra hus med öppen planlösning, vill man inte ha det så tror jag man bygger på ett annat sätt.

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Vill först säga att jag är imponerad av att du fått ihop allt detta.. Vet hur mycket jobb det är och då är det största jag byggt ett förstorat attefallshus :) Men nått som slår mig är att det är öppet ifrån köket ner till vardagsrummet. Iaf i vårt kök så får man ganska ofta stänk på kaklet bakom diskhon, kanske är bara vi, men har du funderat på risken att prylar och vatten ramlar ner på det som finns nedanför?

Heij83
S surfarn skrev:
Vill först säga att jag är imponerad av att du fått ihop allt detta.. Vet hur mycket jobb det är och då är det största jag byggt ett förstorat attefallshus :) Men nått som slår mig är att det är öppet ifrån köket ner till vardagsrummet. Iaf i vårt kök så får man ganska ofta stänk på kaklet bakom diskhon, kanske är bara vi, men har du funderat på risken att prylar och vatten ramlar ner på det som finns nedanför?
Tack.
Jag tror inte det är någon större fara, kanten är tillräckligt hög för att saker inte ska trilla ned och bänken är ganska djup vilket gör att skvätt från vasken inte kommer bli ett problem.
Det enda som ev skulle kunna bli är att det skvätter från stekning, i så fall löser vi det med en glasskiva bakom eller steknät på stekpannan om det behövs.

Heij83 Heij83 skrev:
Tack.
Vi valde faktiskt bort kamin.
Lite nyfiken, hur kommer det sig? Med tanke på dagens elpriser och allt... Jättefint i övrigt, hoppas du vill dela med dig av bilder när ni flyttat in och möblerat upp :)

• Gilla
Heij83
  • Laddar…
Heij83
A ati skrev:
Lite nyfiken, hur kommer det sig? Med tanke på dagens elpriser och allt... Jättefint i övrigt, hoppas du vill dela med dig av bilder när ni flyttat in och möblerat upp :)
Jadu, hade vi börjat bygga idag så hade vi kanske valt kanin men när vi ritade 2018 så var det inga höga elpriser och inget som tydde på att dessa skulle rasa iväg. Sen hittade vi ingen direkt bra placering och möjlighet att dra skorsten genom andra våningen.

ska absolut dela med mig av bilderna tråden när det är möblerat och inflyttat. Men tyvärr så blir det nog inte förrän till våren då elpriserna går ner lite då vi har bundet avtal där vi bor nu (gratis boende) har vi väntat u så många år så kan vi vänta någon månad till och göra allt klart.

• Gilla
ati
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.