817 919 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 814 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 814 inlägg
Jag är inte så bevandrad i stolliga media men de ska naturligtvis inte stödjas av skattemedel.BirgitS skrev:
Jag uppfattade inte att du undrade om min värdering av ett människoliv. För mina nära är livet ovärderligt men om du menar hur mycket pengar jag skulle värdera liv i så avtar det naturligtvis ju längre ifrån mig det befinner sig, både fysiskt och i mina värderingar. Men jag har aldrig funderat över det så du får inga siffror.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Uppenbarligen får ju alternativa media med stollar presstöd. Ska jag tolka det som att du tycker att de alternativa media som har nämnts i tråden idag ska bli av med sina presstöd?M mickef skrev:
Bara ett alternativ sätt att se på frågan "Hur mycket pengar är oförtjänt när man har räddat miljoner människors liv?" som du inte svarade på.M mickef skrev:Jag uppfattade inte att du undrade om min värdering av ett människoliv. För mina nära är livet ovärderligt men om du menar hur mycket pengar jag skulle värdera liv i så avtar det naturligtvis ju längre ifrån mig det befinner sig, både fysiskt och i mina värderingar. Men jag har aldrig funderat över det så du får inga siffror.
Så då kanske du förstod min poäng, att det är fullständigt ointressant vad som händer i din eller min omgivning?H Harpgear skrev:
Ditt andra påstående skulle det vara intressant med en källa på?
Ingen stollig media ska få presstöd enl. min mening och vilka som är stolligt överlåter jag åt presstödsnämnden att avgöra.BirgitS skrev:Uppenbarligen får ju alternativa media med stollar presstöd. Ska jag tolka det som att du tycker att de alternativa media som har nämnts i tråden idag ska bli av med sina presstöd?
Bara ett alternativ sätt att se på frågan "Hur mycket pengar är oförtjänt när man har räddat miljoner människors liv?" som du inte svarade på.
För mycket pengar är oförtjänt, som jag har svarat.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Det tycker jag inte alls myndigheter ska avgöra. Jag är för yttrandefrihet även om det innebär att folk uttrycker åsikter som inte stämmer överens med verkligheten. Menar du att du anser att det inte ska råda yttrandefrihet på lika villkor?M mickef skrev:
Men vad är då "för mycket pengar"?
Din mening betyder ju inget när det gäller huruvida vaccinbolag har gjort för stora vinster.
Vad är de förtjänta att få när de har räddat så många människoliv?
Såja, där dömde du dig själv, jag är inte Sd, inget annat heller, men någon mera vetenskapligt kunnig i hela riksdagen än Elsa lär inte finnas.R RoAd skrev:Ok tack för förtydligandet, det gick inte att förstå av ditt förra inlägg.
Du tänker närmast på den vetenskapsförnekande foliehatten Elsa gissar jag? Och högt uppsatta i SD har ju tidigare hintat om att de vill styra pressen så du har inte nödvändigtvis fel. Tyvärr.
Jag ser gärna att vi behåller fri press och inte närmar oss totalitära stater i hur media får verka.
Till vad "dömde jag mig själv"? Att behöva svara på ytterligare ett skitinlägg? Ja kanske.H Harpgear skrev:
Tack för informationen, men det var inte ens dig jag citerade så varför tror du att jag vill veta det?H Harpgear skrev:
Elsa har INGEN relevant utbildning eller erfarenhet av klimat- eller vaccinforskning. Ändå avfärdar hon den. Utan några vetenskapliga argument förstås.H Harpgear skrev:
Om jag mot förmodan missat något får du gärna upplysa mig om den kompetens hon har inom dessa områden som gör att hon vet bättre än alla de vetenskapsmän som hon avfärdar.