3 279 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
byggfirma för nybygge
Jag skall bygga trähus 2 plan ca 200m2 och kan tänka mig i princip både lösvirkeshus som någon kataloghus. men vad jag förstår så arbetar även katalogföretagen med såkallade generalentreprenader vilket gör att för ett lyckat husbygge oavsett krävs det bra snickare vilket jag hoppas genom detta forum få lite tips på.
Inget dåligt projekt ni dragit i gång.
Håller ni projektledning själva eller hjälper er snickare peter med detta.
skall själv nu avvakta förslag från husföretag men det verkar som att många jobbar med en variant på generalentreprenad då materialet till huset redan är köpt av husfirman. eller är det bättre och billigare att gå ut på full generealentreprenad då även material etc kommer från byggföretaget?
skall själv nu avvakta förslag från husföretag men det verkar som att många jobbar med en variant på generalentreprenad då materialet till huset redan är köpt av husfirman. eller är det bättre och billigare att gå ut på full generealentreprenad då även material etc kommer från byggföretaget?
Inget dåligt projekt ni dragit i gång.
skall själv nu avvakta förslag från husföretag men det verkar som att många jobbar med en variant på generalentreprenad då byggaren inte köper in byggmaterialet. eller är det bättre och billigare att gå ut på full generealentreprenad då även material etc kommer från byggföretaget?
skall själv nu avvakta förslag från husföretag men det verkar som att många jobbar med en variant på generalentreprenad då byggaren inte köper in byggmaterialet. eller är det bättre och billigare att gå ut på full generealentreprenad då även material etc kommer från byggföretaget?
Nej, det är ett stort projekt och vi har haft flera olika firmor som varit ute och lämnat offerter samt försökt att driva detta projekt, men i slutändan har det hela blivit för krångligt..
Då träffade vi denna Snickare Peter som tog hand om hela bygget, projektledningen, materialhanteringen mm.
Det har fungerat mycket bra och huset är i topp.
Kontrollera det företaget och begär in en offert och se vad de kan göra. Vi är nöjda!!!
Då träffade vi denna Snickare Peter som tog hand om hela bygget, projektledningen, materialhanteringen mm.
Det har fungerat mycket bra och huset är i topp.
Kontrollera det företaget och begär in en offert och se vad de kan göra. Vi är nöjda!!!
Moderator
· Stockholm
· 52 376 inlägg
Användare Spider 69, har blockats för att han gör reklam för sitt eget företag. Såvitt vi kan bedömma så är han inte skapare till den blogg han länkat till tidigare som sin egen (borttaget nu).
Liknande trådar
-
Byggfirma byggde attefallshus för nära tomtgräns - måste rivas
Artikelkommentarer -
Varför har byggfirman löst problemet så här?
Tak & Vind -
Kan man göra VVS arbete själv i sitt nybygge. Vad krävs? Tacksam för svaret
Lösvirke & Timmerhus -
Kontrollansvarig för nybygge - Norrtälje
Hustillverkare -
Rekommendationer inför elarbete (nybygge)
El