Högtryckstvätten sprutar frekvent istället för ett konstant tryck. Vad är felet?

Den får kanske inte tillräckligt med vatten, smutsfilter? veck på slangen?

alm82 alm82 skrev:
Den får kanske inte tillräckligt med vatten, smutsfilter? veck på slangen?
Var sitter smutsfiltret?

Inte tillräckligt med vatten är troligast.

Mindre troligt är att den har frusit sönder, men man får samma symptom iallafall min gamla Nilfisk.

E Elvis1970 skrev:
Var sitter smutsfiltret?
Jag är inte säker på den modellen, men kan sitta innanför vattenanslutningen.

• Gilla
Elvis1970
  • Laddar…
Troligast med luft i slangen då brukar den uppträda på det viset.
Låt det spola genom slangen först av allt.
När det är klart så ansluter du maskinen kan finnas en & annan luftbubbla kvar ändå som visar sig
bara kör ändå så brukar det gå över.

• Gilla
Elvis1970
  • Laddar…
När min K5 betedde sig så var det munstycket som det var fel på.
Vart lite förvånad när jag lämnade in den garanti och de sa vi testar den direkt och bytte munstycket och det hjälpte.
Jag tittade på munstycket innan jag lämnade in den och det var inte misshandlat eller något skräp i det :thinking:.

• Gilla
Elvis1970
  • Laddar…
Hade en äldre K5.55 eller nåt sånt som betedde sig på liknande vis och det blev bra efter nytt munstycke.
Kolla om du kan låna ett av granne eller kollega och se om det blir nån skillnad.

• Gilla
Elvis1970
  • Laddar…
Tack alla för god hjälp. Det var smuts i munstycket längs ut på högtryckstvätten. Jag rengjorde munstycket med en säkerhetsnål och lufttryck

• Närbild på ett rent munstycke på en högtryckstvätt med bakgrund av en verkstadsinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en hand som håller ett renspolat munstycke till en högtryckstvätt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
E Elvis1970 skrev:
Högtryckstvätten sprutar frekvent istället för ett konstant tryck. Vad är felet?
Löst

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.