Grillen Grillen skrev:
Men det är ju fortfarande inte en vattenpump? :surprised::rolleyes:

Ne men allvarligt, att sitta och lyssna på gamla gubbar som tror sig veta mer en "stackars kvinnorna" är bara irriterande och jobbigt. Är själv i en ganska mansdominerad branch men där det börjar komma fler och fler kvinnor, och det är en sån jäkla skön känsla när man sitter på avstånd och ser dom gamla gubbarna bli bemästrade av "den stackars tjejen". För oftast kan dom gamla gubbarna inte mycket, utan det bara låter mycket från dom :crysmile::rofl::crysmile::rofl:
FYI lagade jag grannens älgdrög en gång (sak med hjul och gräsklipparmotor som man drar ut skjutna älgar ur skogen med) inför tre förvånade civilingenjörer. Min bror skämdes lite när han insåg att det var som att trä en symaskin, för han kan faktiskt sy.
 
  • Gilla
paltskallen och 5 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
FYI lagade jag grannens älgdrög en gång (sak med hjul och gräsklipparmotor som man drar ut skjutna älgar ur skogen med) inför tre förvånade civilingenjörer. Min bror skämdes lite när han insåg att det var som att trä en symaskin, för han kan faktiskt sy.
Tror du att civilingenjörer per automatik är duktiga på att meka med gräsklipparmotorer så har du nog du som borde se förvånad ut.

Förstår inte vad detta har med något att göra. Alla är bra på olika saker oavsett kön och examina. Vad har det med denna eminenta källartråden att göra ?
 
  • Gilla
Workingclasshero och 7 till
  • Laddar…
Viktor.J Viktor.J skrev:
Tror du att civilingenjörer per automatik är duktiga på att meka med gräsklipparmotorer så har du nog du som borde se förvånad ut.

Förstår inte vad detta har med något att göra. Alla är bra på olika saker oavsett kön och examina. Vad har det med denna eminenta källartråden att göra ?
Att folk kan vara bra på olika saker. Att en läkare är bra på att spränga berg och gjuta betong och ha sig räknar nog inte folk med.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Att folk kan vara bra på olika saker. Att en läkare är bra på att spränga berg och gjuta betong och ha sig räknar nog inte folk med.
Då är vi helt enkelt olika :)
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Tror du att civilingenjörer per automatik är duktiga på att meka med gräsklipparmotorer så har du nog du som borde se förvånad ut.
Jag känner mig kränkt. Jag tycker man kan förvänta sig att Civilingenjören är lite bättre på det mesta jämfört med alla andra vanliga människor. Om det dessutom är en Civing i Stockholm så är det ju nästan genpoolens nirvana man hittat. Det borde hedras och högaktas.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Filbert och 20 till
  • Laddar…
tommib
Ska jag leta upp blanketten åt dig?

Det är ju liksom inte hjärnkirurgi ni sysslar med...


 
  • Haha
  • Gilla
Just4fun och 10 till
  • Laddar…
Jag har redan torkat tårarna så det behövs ingen blankett.

Tack och lov är det inte hjärnkirurgi. Det verkar vara lite väl mycket hokuspokus och kvacksalveri i den branschen.



:)
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Nu får vi snart återgå till källaren - ni får mig att tänka på bilmekanikern som sa till kirurgen att mekanikerns yrke var avsevärt mycket svårare; ”Ni läkare har bara två olika modeller att hålla reda på och dessutom kan era patienter tala om var de har ont”.
 
  • Gilla
  • Haha
Luc Reiner och 5 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nu får vi snart återgå till källaren - ni får mig att tänka på bilmekanikern som sa till kirurgen att mekanikerns yrke var avsevärt mycket svårare; ”Ni läkare har bara två olika modeller att hålla reda på och dessutom kan era patienter tala om var de har ont”.
Håller med, mer mystiskt arbete under jord är det som gäller!
Som en parentes, läste för ett tag sedan i någon tråd om en dataingenjör som minsann kunde tapetsera. Fantastiskt!
Har aldrig förstått varför man så gärna trycker på titeln -ingenjör i alla möjliga och omöjliga sammanhang, är det meningen att jag skall nicka och utbrista ett tyst; -Ah... ingenjör minsann, då kan och vet de allt!
Jag är akademiker, men är tyst om det...;)
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nu får vi snart återgå till källaren - ni får mig att tänka på bilmekanikern som sa till kirurgen att mekanikerns yrke var avsevärt mycket svårare; ”Ni läkare har bara två olika modeller att hålla reda på och dessutom kan era patienter tala om var de har ont”.
En läkare sade till mig att det verkade vara mycket att hålla reda på för oss på IT.
Vadå, om det inte funkar defibrillerar (startar om datorn) vi och om inte det hjälper tar vi en ny patient (byter dator)?
 
  • Gilla
hyggabus och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Litengubbe Litengubbe skrev:
Håller med, mer mystiskt arbete under jord är det som gäller!
Som en parentes, läste för ett tag sedan i någon tråd om en dataingenjör som minsann kunde tapetsera. Fantastiskt!
Har aldrig förstått varför man så gärna trycker på titeln -ingenjör i alla möjliga och omöjliga sammanhang, är det meningen att jag skall nicka och utbrista ett tyst; -Ah... ingenjör minsann, då kan och vet de allt!
Jag är akademiker, men är tyst om det...;)
Jag har funderat på det där, om jag någon gång blir rättad för ”dagisfröken” eller ”fröken”, vad jag själv ska kräva att bli tilltalad till. Tänker mig då antingen Bergsingenjör Tenggren eller Civilingenjör Tenggren. ;)

Akademiker kan man väl kalla sig efter att ha läst en kurs i Harry-Potter-kunskap också så?
https://lnu.se/kurs/harry-potter-och-hans-varldar-1li153/distans-deltid-sommar/
Nu nämnde du ju det ändå? ;)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har funderat på det där, om jag någon gång blir rättad för ”dagisfröken” eller ”fröken”, vad jag själv ska kräva att bli tilltalad till. Tänker mig då antingen Bergsingenjör Tenggren eller Civilingenjör Tenggren. ;)

Akademiker kan man väl kalla sig efter att ha läst en kurs i Harry-Potter-kunskap också så?
[länk]
Nu nämnde du ju det ändå? ;)
Den kursen läser min svägerska just nu :crysmile:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
En läkare sade till mig att det verkade vara mycket att hålla reda på för oss på IT.
Vadå, om det inte funkar defibrillerar (startar om datorn) vi och om inte det hjälper tar vi en ny patient (byter dator)?
Och glöm inte att läkare kan begrava sina misstag ....
 
  • Gilla
andersda och 4 till
  • Laddar…
Litengubbe Litengubbe skrev:
Håller med, mer mystiskt arbete under jord är det som gäller!
Som en parentes, läste för ett tag sedan i någon tråd om en dataingenjör som minsann kunde tapetsera. Fantastiskt!
Har aldrig förstått varför man så gärna trycker på titeln -ingenjör i alla möjliga och omöjliga sammanhang, är det meningen att jag skall nicka och utbrista ett tyst; -Ah... ingenjör minsann, då kan och vet de allt!
Jag är akademiker, men är tyst om det...;)
Ingenjör har blivit urvattnat begrepp, lite av ett Buzzword. Men civilingenjör är en skyddad yrkestitel :giggle:

richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har funderat på det där, om jag någon gång blir rättad för ”dagisfröken” eller ”fröken”, vad jag själv ska kräva att bli tilltalad till. Tänker mig då antingen Bergsingenjör Tenggren eller Civilingenjör Tenggren. ;)

Akademiker kan man väl kalla sig efter att ha läst en kurs i Harry-Potter-kunskap också så?
[länk]
Nu nämnde du ju det ändå? ;)
Samma här. Blir jag inte tilltalad "Civilingenjör Johansson" så vänder jag på klacken och går :)
 
  • Gilla
Filbert och 1 till
  • Laddar…
Själv hoppas jag att herr doktor bergsfogde (som tyskarna skulle sagt), får tid över tills kvällsskiftet snart.
 
  • Gilla
Donn och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.