Lyxproblem!
Men är det något som hindrar att man sätter in flera på samma område?

/Fumble

E
F Fumble skrev:
Lyxproblem!
Men är det något som hindrar att man sätter in flera på samma område?

/Fumble
Jag tror inte flera maskiner kan använda samma begränsningskabel. Man kan ju såklart dels upp ytan i mindre delar men då blir det mycket installerande. Nä jag vill ha en mjukvarulösning.

Nä, du har nog rätt. Jag tänkte att robotarna kunde upptäcka upptagna laddstationer mm, men laddstationerna skulle ju behöva vara anslutna till samma begränsningskabel och försöka skicka ut sina signaler i den. Överlagring i all ära, men det är inte säkert att det går så bra...:dizzy:

/Fumble

F Fumble skrev:
Nä, du har nog rätt. Jag tänkte att robotarna kunde upptäcka upptagna laddstationer mm, men laddstationerna skulle ju behöva vara anslutna till samma begränsningskabel och försöka skicka ut sina signaler i den. Överlagring i all ära, men det är inte säkert att det går så bra...:dizzy:

/Fumble
bara att köp 2-3robotset och lägg ner alla gränskablar på samma ställe och laddstationerna här där där så har du eget "robotwars" ^_^

Haha, vad kul att dom har med power G. Jag har en sån på min framsida. Heeeelt hjärndöd klippare. Men satan vad den kör på! Den har slaktat 20cm gräs på några dagar, fastnar överallt, och välter allt som står ivägen. Riktigt kul att se den jobba faktiskt.

Skribenten hade behövt lägga lite mer tid pä denna artikeln då det är ett par saker dom missats.

Först, Automower 435x är inte den enda 4 hjulsdrivna roboten på marknaden, Ambrogio (techline i norden) har sin quad modell som också är fyrhjulsdriven.

Priset på Roboyagin är lite missvisande då utgångspriset är exklusive batteri. Det är givetvis fortfarande prismässigt lågt för ytan, men istället för 12000kr blir det ca 14000kr med batteriet som behövs för 3000kvm.

632PC är satt att klara 5000kvm, inte 3000kvm som det står i denna artikel.
Den minsta 632 modellen är den som klarar upp till 3000kvm.

Skillnaden mellan 405x och 415x är inte hastigheten, skillnaden är att 405x har begränsad körtid per dygn, i övrigt exakt identisk.
405x tillåts att köra 10 timmar per dygn sen tvingad att vila i 14 timmar.
415x tillåts köra 23 timmar per dygn vilket gör att den klarar mer yta, för att den helt enkelt får klippa mer per dygn.

PowerG klipparen har samma tillverkare som Julas Meec och biltemas robotar. Säljs även under namn som t.ex Yardforce och Ferrex.

F Fumble skrev:

/Fumble
Det finns lösningar för detta med, Husqvarna har och Stihl hade Club solutions, där flera klippare samsades på samma yta. Tror i båda fallen att speciella laddstationer och annan mjukvara krävdes för att det skulle fungera med automatisk laddning. (Har själv testat flera klippare på samma yta, iMow robotar, och så länge de klipper är det inget bekymmer, laddning blir dock utebliven för alla utom den som går in först)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.