Hur illa blev det? Om du vill berätta….
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
galento galento skrev:
Hoppas verkligen han får hjälp med detta , kan förstå vilket helvete han går igenom :cry:
( och även de anhöriga )
Han får hjälp, men väljer aktivt bort den...
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
galento
kashieda kashieda skrev:
Han får hjälp, men väljer aktivt bort den...
Han måste nog erkänna för sej själv att han har alkoholproblem och komma
över den "barriären" , för flera går det lättare att ta emot hjälp när man väl
"insett / erkänt " för sej själv hur det är. Att få stöd av nyktra alkoholister är bra
då de varit med om detta själva och vet hur man kan ljuga för att fortsätta att
dricka. Det finns ju mycket skam i detta men det är ju en oerhörd styrka att
erkänna sina problem och kunna prata om det och bara släppa fasaden utåt.
Hoppas att han väljer att sluta , det går att leva lika bra utan alkoholen och när
alkoholdimmorna börjar lätta så kanske han kan börja se en ljusning i livet.
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Han har varit inlagd för tillnyktring (5 dagar) ett tiotal gånger hittills, så att det är ett problem vet alla utom då möjligen han.

Senast hade han tydligen vaknat till på akuten/uppvak utan att veta var han var. Jag tycker att det nog borde vara tillräckligt för att fundera på om man har en sund inställning till alkohol...
 
  • Ledsen
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Det är inte alltid lätt att sluta. Min far hade en liknande situation sina sista år. Men med diverse smärtor och ångest att brottas med lyckades han aldrig sluta. Alkoholen gav en viss lindring, även om den förstås objektivt gjorde mer skada än nytta. Självömkan var på slutet blandat med stora delar självförakt, men då var det ändå för sent.

Det är inga tröstande ord, jag vet, men du är inte ensam. Och problemet är hans och något ingen annan kan lösa.
 
  • Älska
  • Gilla
claym och 6 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Ghaaaa. Först vatten i hela huset, nu måste man ha högsommar innomhus för att det ska torka ut... Själv är jag inte det minsta torr i den här värmen.
[bild]
Hoppas/antar att försäkringsbolaget plockar den elräkningen som kommer av värmen som krävs för tork.

/C
 
Detta är ett ämne som skulle kunna kräva sin egna tråd kanske?
Hela släkten har en fruktansvärd inställning till alkohol tyvärr..
Hårt och jobbigt ämne
 
  • Gilla
  • Ledsen
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Detta är ett ämne som skulle kunna kräva sin egna tråd kanske?
Ja, det är nog rent av två ämnen på gång som kan tarva varsin egen tråd, både @EddieHanssons och @kashiedas. Båda med goda gaaahhh-egenskaper, men även större än så.
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
GAAAAAAH!

Beställde en växelventil som hann komma innan helgen, men hur jag lyckades beställa en 28mm istället för 22mm undrar jag.
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAAH!

Beställde en växelventil som hann komma innan helgen, men hur jag lyckades beställa en 28mm istället för 22mm undrar jag.
Surt :sweat:
 
richardtenggren
Jag och dottern skulle tvätta bilen, så jag la på petroleumavfettningen och drog fram högtryckstvätten, startar den och säkringen går…
Rycker ur allt på gruppen men fortfarande samma problem, försöker pilla på fläkten och konstaterar att motorn i alla fall inte sitter fast. Så efter lite rådgivning från svärfar tror vi att kondensatorn gett upp..,
 
Redigerat:
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh
Mobbing borde förbjudas!
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Älska
reik och 11 till
  • Laddar…
GHHHAAaaaaaAAAAHHHH!!!
Sprucken slangnippel i badtunnan.
Naturligtvis den som sitter längst in, längst bak...
 
  • Ledsen
13th Marine
  • Laddar…
GAAAAAAAAaaaaaaaaaahhhhhhuuuuuuk!
WC-stolen jag limmade fast i golvet visade sig ha en spricka i cisternen.
Tur att jag har två muggar till så jag kan pussla ihop nåt.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
GAAAAHHHHH!!!
Dubbla skavsår mitt i utlandssemestern! Infekterat också! GAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH!
(Får man sitta vid poolen och dricka öl nu? :p)
 
  • Gilla
kaaxelsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.