1 352 läst · 8 svar
1k läst
8 svar
Gamla lägenhetsdörrar + sjutillhållarlås
Finns det någon marknad för gamla lägenhetsdörrar utan karm.
En är från 40 talet i rätt hård trä och den andra från 70 talet.
Låsen i dem byttes ut, finns det folks som köper sjutillhållarlås (polislås) med nycklar eller är det bara köra allting till återvinningen?
En är från 40 talet i rätt hård trä och den andra från 70 talet.
Låsen i dem byttes ut, finns det folks som köper sjutillhållarlås (polislås) med nycklar eller är det bara köra allting till återvinningen?
Det finns garanterat någon som behöver dina dörrar och framför allt låsen. Fast räkna inte med att få några större pengar för dem. Att spara miljön och göra en människa glad och få en slant för besväret är inte så illa det heller.
Får du inte dörrarna sålda eller bortskänkta så kan du skruva ur låsen och lägga ut de på någon säljsida.
Har själv köpt lås på både blocket och tradera.
Men jag tror att hela dörrarna kan gå att sälja speciellt om de har karm.
Har själv köpt lås på både blocket och tradera.
Men jag tror att hela dörrarna kan gå att sälja speciellt om de har karm.
Jag tror avsaknaden av karm gör dem ganska ointressant.
Men nu slog det mig att det finns 2 500 andra lägenheter då det är flera stora föreningar och det är många som inte bytt till säkerhetsdörr och kanske har en ful dörr och bara vill byta ut den befintliga.
Men slänger jag dem så kommer jag definit plocka ur låsen, aldrig gjort det men det är nog bara skruva ur med en vanlig skruvmejsel.
Men nu slog det mig att det finns 2 500 andra lägenheter då det är flera stora föreningar och det är många som inte bytt till säkerhetsdörr och kanske har en ful dörr och bara vill byta ut den befintliga.
Men slänger jag dem så kommer jag definit plocka ur låsen, aldrig gjort det men det är nog bara skruva ur med en vanlig skruvmejsel.