2 088 läst · 9 svar
2k läst
9 svar
Tvätta och måla tak
Medlem
· Älvsborgs län
· 15 inlägg
Hej!
Vi funderar på att tvätta och måla vårt gamla tak för att ge det ytterligare några år. Det är ett relativt stort hus, ca 130 kvm i varje plan med valmat tak och lite kupor. Jag har fått en offert hittills, men jag vet inte alls vad som är rimligt. Jag tycker det pris vi fått känns orimligt högt, men jag är intresserad av vad andra har betalt och hur nöjda ni blivit med resultatet.
Vi funderar på att tvätta och måla vårt gamla tak för att ge det ytterligare några år. Det är ett relativt stort hus, ca 130 kvm i varje plan med valmat tak och lite kupor. Jag har fått en offert hittills, men jag vet inte alls vad som är rimligt. Jag tycker det pris vi fått känns orimligt högt, men jag är intresserad av vad andra har betalt och hur nöjda ni blivit med resultatet.
Medlem
· Älvsborgs län
· 15 inlägg
Mitt tak måste vara väldigt speciellt, för offerten är på det fyrdubbla, och för det priset vill man förstås att det ska vara enormt bra, annars kan man ju fundera på att lägga om istället…
Ja det låter galet dyrt. Ta in fler offerter, skiljde sig en hel del mellan offerterna. Jag har brutet tak på en rätt så vanlig 1,5 plans villa 190 kvm.H Händige Hans skrev:
Medlem
· Älvsborgs län
· 15 inlägg
Inflationen är hög, men inte så hög . Jag inväntar ett gäng andra offerter för att ha lite att jämföra med. Kanske de har fullt upp med solceller och skickar ut oskäliga prisförslag på vinst och förlust.D Donk22 skrev:
Jösses 40? Jag målade mina själv på södersidan för 700:- förra året. Ska ta andra sidan nästa år. Ser ut som nytt.D Donk22 skrev: