Peppargrå från Ballingslöv.
 
  • Gilla
Posselosse
  • Laddar…
S
S scim skrev:
Kopplat ihop garagets dagvattenhelvete med husets. 8 meter grävning under altanen, där det stundtals var ligghöjd med ihopfällbar minispade. Sedan brottas med rören som var omöjliga att få ihop. Men nu är det gjort.

[bild] [bild] [bild]
Man kan ha olika inställning till livets uppgifter. Du verkar ha hittat ett sätt. :rofl:
 
  • Gilla
beqen
  • Laddar…
S
En del dagar går bygget framåt.

Plåtslagaren har äntligen kommit igång med Rheinzink-fasaden. Han beställde innan semestern men efter olika turer fram och tillbaka kom plåten fram. Bland annat var plåtrullen borta i tre veckor innan den hittades i Trelleborg.
Plåtslagarens nylagda Rheinzink-fasad vid ett byggprojekt med synlig undertak och tegelmur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av en Rheinzink-metallfasad på en byggnad med synliga fästdetaljer och underliggande isoleringsduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Samma dagar går bygget bakåt. :crysmile::oops:
Målaren var lite slarvig med dörrbromsen i halvstormen.

Skadad vit dörr med rivmärke och skuggan av en hand på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
En del dagar går bygget framåt.

Plåtslagaren har äntligen kommit igång med Rheinzink-fasaden. Han beställde innan semestern men efter olika turer fram och tillbaka kom plåten fram. Bland annat var plåtrullen borta i tre veckor innan den hittades i Trelleborg.
[bild] [bild]


Samma dagar går bygget bakåt. :crysmile::oops:
Målaren var lite slarvig med dörrbromsen i halvstormen.

[bild]
Snyggt! Om det någonsin blir ett nybygge, då vill jag ha falsad plåtfasad! :)
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Kyl, frys o ugn på plats!
Imorgon bänkskiva, stänkskydd o jalusiskåp!
På måndag kopplas kranen o diskmaskinen in. Sen ska målaren färdigstryka väggarna, elektrikern sätta uttag och snickaren småpilla lite!
Nästa helg räknar vi med att allt ska va helt hundra klart!

[bild]
Ursäkta bildkvalitén, men inga lampor i köket än!
Bänkskiva och jalusiskåp på plats!
Nyinstallerad köksinredning med mörkgrå skåp och ljus bänkskiva, med diskho och jalusiskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerade mörkbruna jalusiskåp och ljus bänkskiva i kök med fönsterutsikt över trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad bänkskiva och mörkgrått jalusiskåp i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyinstallerad bänkskiva i sten och grått jalusiskåp i ett modernt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luddis_1 och 13 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Bänkskiva och jalusiskåp på plats!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Snyggt, går frammåt!
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Snyggt, går frammåt!
Jo, det är nära nu :D
 
S sinuslinus skrev:
Man kan ha olika inställning till livets uppgifter. Du verkar ha hittat ett sätt. :rofl:
Min grundinställning är väl att inget skitgöra är värre än att man kan göra det själv, och att det känns bättre efteråt :cool:
 
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Eftersom vi bestämde oss att gå från trägolv till betonggolv (flytspackel med pigment) så är jag tvungen att höja upp hela köket, köksön och hallmöblerna 15mm för att få allt med skuggkant mot det nya golvet. Klacken jag nu gjutit är 50mm indragen mot färdig ytterkant "sockel"

Köket kommer alltså att sticka ut 50mm och så kommer man sedan med den nya golvet och flyter det in under allt.

Hade hoppas att dom kunde flyta allt nu men det gillade inte dom som kommer att utföra det då det troligen bara kommer att bli förstört under byggtiden.
 
  • Renoveringsplats med nygjuten kökssockel och ritningar upptejpade på en skyddsvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
nikasp
Tråkigt men måste göras. Stört mig ganska länge på att det svämmar över och rinner ner på däcket :D

Renstädning av hängränna fylld med löv och smuts, hink och trädgårdsredskap syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Täckt av plattan och demonterat gjutformen från kantbalkarna. Ser helt ok ut!

Nyutgjuten betongplatta för husgrund med avlägsnad gjutform och verktyg synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Pågående bygge av bastulavar med omonterade träreglar i ett basturum med mörka väggar och svart kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående arbete med regelverk för bastulavar i ett mörkt utrymme, verktyg synligt på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat med regelverket för bastulavarna. Kom en bit innan skruven tog slut.

Har även tagit upp den sista potatisen, rensat trädgårdslanden, klippt ned humlen och gjort rent spabadet.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
vad jag har gjort med huset idag...
Sabbat ryggen mha ryggskott pga grävt ur en rabatt.
Skit!
Jaja bokat tid till napprapaten imorrn och får bita ihop då smärtstillande + muskelavslappnande endast gör att jag inte faller ihop av smärta då jag går (för att äta tex)
Positiva sidan: Nu kan jag läsa boken jag påbörjat men inte känt att jag haft tid med
 
  • Ledsen
sunqan och 2 till
  • Laddar…
Skrubbat ur tre hängrännor, tömt IBC-tanken inför vintern och testat att fylla på salttabletter genom gult markelrör/-slang.

Avhärdaren står i "pumpbrunnen" med väldigt dåligt med plats runt om, så det är ett litet äventyr att ta sig ner. Nästa saker där är att ordna ett enklare sätt att öppna locket på avhärdaren och konstruera någon form av tratt så att det går lättare att mata i tabletterna.
 
Städat på bygget
Upplyst byggarbetsplats på natten med gräs i förgrunden och månsken ovanför huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.