Märkningen sitter på det röda, lossa locket så ser du.
Dilrah skrev:
Nästa gång kan du titta på kopplingsschemat som är inmärkt på apparaten. Att döma av din hand är du själv vit och inte purung. Vad var poängen med din kommentar?Dilrah skrev:
Min poäng var att jag ser kommentarer likt ovan hela tiden på detta forumet av människor som gör eljobb som de enligt föreskrifter inte får göra hur mkt de än känner sig bekväma. Att då ifrågasätta folks kompetens när man själv inte följer reglerna blir ju ngt motsägelsefullt. Om någon frågar hjälp förväntar sig denne inte svar enligt ovan.
Dilrah skrev:Min poäng var att jag ser kommentarer likt ovan hela tiden på detta forumet av människor som gör eljobb som de enligt föreskrifter inte får göra hur mkt de än känner sig bekväma. Att då ifrågasätta folks kompetens när man själv inte följer reglerna blir ju ngt motsägelsefullt. Om någon frågar hjälp förväntar sig denne inte svar enligt ovan.
Tja, om du förstår vad du håller på med och kan göra ett säkert jobb så har ju din formella kompetens inte så stor betydelseS SonnyListon skrev:
Om du du håller i uttaget i din egen hand, är vaken och nykter och ändå inte fattar var du ska ansluta jorden tror jag att det är säkrast att du avstår...
Fattade det när jag öppnade uttaget, men du ska ha tack för att du gav mig den hjälp som jag efterfrågade. Och ni andra, missa nu inte att crawla sidan efter kandidater till kompetensbedömning. Det är med er hjälp, elsäkerhetens fanbärare, som hus inte brinner ner och barn inte dör pga sådana som jag. Världen är en säkrare plats med er.
Bästa svaret
Du får tänka på det omvända dvs det borde krävas "nödvändig kännedom" för att få kommentera på dessa onödigt ohjälpsamma sätt.Dilrah skrev:
Skrapat lite på ytan står de flesta av den typen helt nakna i frågan. Det har ju dock aldrig hindrat dessa nick att ge sig in i alla ämnen trots stora egna brister om man nu skulle syna och trycka till dem rejält. Skapar ju tyvärr inget nyttovärde att göra bara onödiga aggressioner i sandlådan.