Ska sänka taket i vår WC. Håller nu på att kolla delar men blir inte klok!
Tar av frånluftsventilen. Men hur ska man lyckas vidare? Ventilen ska väl sitta i en metalldel, men den ser ut att vara ditgjuten?
Tar av frånluftsventilen. Men hur ska man lyckas vidare? Ventilen ska väl sitta i en metalldel, men den ser ut att vara ditgjuten?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror jag förstår dig rätt , takstosen som sitter kvar i taket skall bort sen köper du en 120 nippel som passar där i, sen sätter du i en bit rör till i rätt längd och sätter sen dit din takstos igen och i med ventilen
Exakt! Det är planen, men det känns som den där ”stosen” sitter fastgjuten? Som det syns på en bild har jag försökt böjt upp den lite? Ska den skruvas bort? Sitter som berget! Eller är det en speciallösning?E egge80 skrev:
Jag frågade en på hornbach och han blev lite konfunderad då mitt rör i taket är en böj. De böjar dom säljer har gummitätningen på böjen. Den där täckdelen ska då i deras fall gå på utsidan.E egge80 skrev:
Men nu var han inte nån ventilationstekniker så han kunde ha fel, men han visade vad dom sålde.
Har man raka rör, då ser delen ut som du visar. Men på böjar är det tvärt om.
E egge80 skrev:
Logga in
Skapa konto
Det ser ut som detta skulle kunna vara skarven mellan rör och nippel?
däremot verkar allt vara gjutet på plats. Sitter som berget. Det den är ju veckas i formen, är den gjuten så kommer det sitta hårt.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Stockholm
· 673 inlägg
Den där är som sagt ingjuten i bjälklaget. Böjarna slutar ju med nippel. Så gör man på filigran.Tekniker skrev:
Det går ju att fippla till och docka emot och smacka med tätmassa. Behöver ju inte vara lustätt. Klass B räcker åtta dar i veckan.
Så banka tillbaka plåten och köra på plan b med platta och silikon?I Installation skrev:
Husägare
· Stockholm
· 673 inlägg