Är ingen golvslipare själv men hjälpte farsan med köket i MIT barndomshem å då hittade vi ett slitet undergolv som detta å slipade ner det fint med en maskin vi hyrde, fattar inte riktigt hur han bettet sig men vi slipade längs med fibrerna å hade bara lite problem i hörnen.

Alfredo Alfredo skrev:
Nu är du bara larvig. Tror du att det är ovanligt att före detta hantverkare börjar arbeta som besiktningsmän? Jag tror det kan var en rätt vanlig karriär när man exempelvis känner att hantverksyrket börjar bli för tungt.
Nej, jag tror inte att det är ett dugg vanligt. Jag själv varit hantverkare i snart 20 år. Ingen av alla hantverkare jag har kännt har övergått till det yrket. Ingen av alla besikningsmän jag har träffat, har haft förflytet som hantverkare.
Men även om nu en besikningsman skulle ha råkat varit hantverkare. Så är ju sannorlikheten fruktansvärt liten att han då skulle ha varit golvslipare, av all hantverksyrken.
Så mitt ironiska exempel är inte larvigare än ditt.
Poängen är, hursomhelst, att man INTE ber en helt annan yrkesgrupp om råd, gällande en annan yrkeskategori. Bara för att man kan ha haft ett annat yrke tidigare.

lunnabo lunnabo skrev:
Ja visst är det så.
Liksom att plåt och stål är samma sak.
Menar du stålplåt lustigkurre??

P Plåtis22 skrev:
Menar du stålplåt lustigkurre??
Menar att du inte verkar kunna ett dugg om barrträd.

Eller hur förklarar du ditt korkade påstående om att gran och fur är samma sak?

lunnabo lunnabo skrev:
Menar att du inte verkar kunna ett dugg om barrträd.

Eller hur förklarar du ditt korkade påstående om att gran och fur är samma sak?
Skulle inte du och plåtis kunna starta en egen tråd? här borde det väl handla om golv och slipning..

• Älska
Roffe_riff
  • Laddar…
Golvet är ett grangolv. titta på kvistarna . Ett vanligt golv förr. lite svårare att slipa, men det har väl många gjort med bra resultat. Eller varför inte måla det?

• Gilla
Oshult
  • Laddar…
Behöver det inte slipas då menar du?

D Daniel 109 skrev:
Behöver det inte slipas då menar du?
Naturligtvis måste det slipas först. Allt beror på vilken finnish man vill ha.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.