Hur får jag saker att sitta på denna vägg?
Allt lossnar efter ett tag... väldigt poröst. Vill få upp cyklarna.
Kan man limma en planka rakt på och skriva i den eller hur ska man göra?
Har något som heter CementRapid också men vet inte om det går att använda här?
Allt lossnar efter ett tag... väldigt poröst. Vill få upp cyklarna.
Kan man limma en planka rakt på och skriva i den eller hur ska man göra?
Har något som heter CementRapid också men vet inte om det går att använda här?
Produkter som diskuteras: "Lättbetongplugg"
Lättbetongplugg
Lättbetongpluggar är specialdesignade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa pluggar erbjuder en stark och säker infästning i dessa material, som annars kan vara svåra att fästa ordentligt i på
Läs mer
Har gamla porösa hålstensväggar i källaren med mjuk puts på.
Brukar sätta plugg som denna och är mycket försiktig när jag borrar så hålet inte blir för stort, ofta kör jag med vanlig skruvdragare på hög hastighet istället för slagborrmaskin.
När jag sätter pluggen trycker jag först i lite Tec7 i hålet och låter det härda innan jag skruvar i skruven.
Har funkat kanon...
Brukar sätta plugg som denna och är mycket försiktig när jag borrar så hålet inte blir för stort, ofta kör jag med vanlig skruvdragare på hög hastighet istället för slagborrmaskin.
När jag sätter pluggen trycker jag först i lite Tec7 i hålet och låter det härda innan jag skruvar i skruven.
Har funkat kanon...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
Kolla hur tjock väggen är så du inte borrar igenom men se till att du borrar djup, kanske över 100mm, och sätt pluggen långt in och använd långa skruv.
Ha inget "dyrt" under sen. Hos grannen ramlade vinterhjulen ner på bilen och det blev rätt mycke bucklor...
Ha inget "dyrt" under sen. Hos grannen ramlade vinterhjulen ner på bilen och det blev rätt mycke bucklor...
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 887 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 887 inlägg
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 017 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 017 inlägg
Tror du har borrat med för stor borr gentemot pluggen och för liten skruv.
Kör in detta innan nästa plugg, men köra alla samtidigt, för det stelnar snabbt.
https://www.google.com/shopping/pro...s8abjQfD1j9M8GTyf_hg3mCQTD1v5Q4RoCZX8QAvD_BwE
Kör in detta innan nästa plugg, men köra alla samtidigt, för det stelnar snabbt.
https://www.google.com/shopping/pro...s8abjQfD1j9M8GTyf_hg3mCQTD1v5Q4RoCZX8QAvD_BwE
Produkter som diskuteras: "Lättbetongskruv"
Lättbetongskruv
Lättbetongskruvar är speciellt utformade för att användas i porösa material som lättbetong, lättklinker och tegel. Dessa skruvar har oftast en unik gängdesign som är optimerad för att ge en stark och säker infästning i dessa mjukare och
Läs mer
Det är inte så att du använt slagborrmaskin när du borrat? Det slår sönder hålet och gör det omöjligt att få pluggen att fungera. Betongborr och ingen slag- eller hammarfunktion på maskinen.
Annars som andra skriver. Lättbetongplugg eller lättbetongskruv så är det klart sen.
Annars som andra skriver. Lättbetongplugg eller lättbetongskruv så är det klart sen.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Beställt 100 kvadrat trall från byggmax har jag gjort bort mig?
Altan & Uteplats -
Sätta infällt uttag på gammal inbyggd dosa från 50talet
El -
Blåser kallt från väggventil
Ventilation -
Varför släpper det från källarväggarna?
Byggnadsvård -
Finns det böcker alt. Webbsidor där man grundligt går igenom hur man bygger en villa från platta till tak och allt där emellan?
Planlösningar