2 2:a: villan skrev:
Och bara för att tjata lite till: Gardena har tydligen bytt system för att hålla reda på garantierna. Det innebär att de som köpt en klippare före mitten av juni 2021 och har förlängd garanti inte längre kan se detta i appen. Det står att garantin upphörde 2022-06-13, vilket alltså är fel.

Istället hänvisar Gardena till mailet du fick i samband med produktregistreringen.
Står rätt i min och den är köpt 5e maj 2021. Har garanti till 2026 i appen.
 
D dthompa skrev:
Står rätt i min och den är köpt 5e maj 2021. Har garanti till 2026 i appen.
Okej, då kanske du väntade ett tag med att registrera den?

Meddelande till dig som genomfört produktregistrering av robotgräsklippare före 15-6-2021

Vi har nyligen flyttat vår produktregistrering till ett nytt och mer användarvänligt registreringssystem. Vänligen observera att du som genomfört en produktregistrering för robot före 15-6-2021 därför inte kan se en bekräftelse på din registrering i det nya systemet. Vi hänvisar istället till det bekräftelsemail som skickats ut till den mailadress du angav vid registreringen (kontrollera din skräppost om du inte har sett något mail).
 
Hej! Min Gardena Sileno vill inte docka. Allt ser rätt ut den kör i i dockan men efter ca 20 sek kör den ut igen och gör ett nytt försök åker in igen. Efter 20 sekunder åker den ut igen och så vidare. Efter ett antal försök ger den upp och stannar ute. Ett felmeddelande kommer upp. ”Laddningsystemproblem”.
Tycker den går in helt och hållet i laddatationen. Nån som fått sanna felmeddelande?
 
Erik Lindberg2 Erik Lindberg2 skrev:
Hej! Min Gardena Sileno vill inte docka. Allt ser rätt ut den kör i i dockan men efter ca 20 sek kör den ut igen och gör ett nytt försök åker in igen. Efter 20 sekunder åker den ut igen och så vidare. Efter ett antal försök ger den upp och stannar ute. Ett felmeddelande kommer upp. ”Laddningsystemproblem”.
Tycker den går in helt och hållet i laddatationen. Nån som fått sanna felmeddelande?
Har du kollat/rengjort laddblecken?
Om inte, så rengör blecken på klipparen/laddstationen med schottesvamp eller fin smärgelduk.
 
  • Gilla
Erik Lindberg2
  • Laddar…
E etompau skrev:
Har du kollat/rengjort laddblecken?
Om inte, så rengör blecken på klipparen/laddstationen med schottesvamp eller fin smärgelduk.
Det verkar som om det hjälpte! Nu dockade den vie första försöket. Tycker dock det är svårt att rengöra dem som sitter i laddstationen? Blecken i klipparen såg inte ut som att det var någon beläggning men den kanske är väldigt känslig…
 
Min Smart Sileno City LONA har fram tills idag bara jobbat på baksidan, men nu har jag äntligen fått lagt kabel för att inkludera framsidan via en smal korridor.

Skulle därför vilja använda funktionen yttäckning, men på klipparens display står det att denna funktion ”sköts av smart system”. Kan för mitt liv inte hitta något sätt att ställa in det i Gardena-appen - någon som vet?

Edit: Verkar ha lidit av tillfällig blindhet. Enhetsinställningar -> Områden -> Startpunkt
 
Redigerat:
  • Gilla
helgestahill
  • Laddar…
Har en Sileno 1000 som inte går att få igång. Dioden på displayen blinkar men går inte att stara upp klipparen eller sätts på displayen. Någon som har någon ide? Tar den inte laddning?
 
L Lagerström skrev:
Har en Sileno 1000 som inte går att få igång. Dioden på displayen blinkar men går inte att stara upp klipparen eller sätts på displayen. Någon som har någon ide? Tar den inte laddning?
Kanske kasst batteri eller dåligt kontakt mellan laddbleck pga av smutsbeläggningar.
 
E etompau skrev:
Kanske kasst batteri eller dåligt kontakt mellan laddbleck pga av smutsbeläggningar.
Klipparen köptes i maj och den fungerade bra igår.. har inte varit några bekymmer tidigare
 
L Lagerström skrev:
Klipparen köptes i maj och den fungerade bra igår.. har inte varit några bekymmer tidigare
Ok, det framgick inte i det första inlägget. Plocka ut batteriet och se om en omstart löser problemet, annars får du ta det med inköpsstället och garantiåtgärd.

Utgår från att laddstationen har spänning och dess diod lyser med fast grönt sken.
 
E etompau skrev:
Ok, det framgick inte i det första inlägget. Plocka ut batteriet och se om en omstart löser problemet, annars får du ta det med inköpsstället och garantiåtgärd.

Utgår från att laddstationen har spänning och dess diod lyser med fast grönt sken.
Dioden lyser grönt på laddaren . Om jag tar ut batteriet så påverkar det garantin?
 
L Lagerström skrev:
Dioden lyser grönt på laddaren . Om jag tar ut batteriet så påverkar det garantin?
Har för mig att manualen beskriver hur batteriet kan bytas. Kolla i din manual om så är fallet, då ser jag inga problem med att ta ut och sedan sätta tillbaks det.
 
Det ska var OK att ta ut batteriet. Du får ju byta batteriet själv. När jag hade strul med min maskin fick jag tipps av supporten på Gardena att ta ut batteriet och låta den vara strömlös minst en timme ( typ reset)
 
Löste det genom att ta ut batteriet fick lägga in inställningarna igen dock.
 
  • Gilla
Magic-gnome och 1 till
  • Laddar…
Är det någon här på forumet som vet hur man gör en factory reset på en sileno life? Jag vill nollställa den från grunden, inte bara nolla den med användariställningar.
Mvh Christian
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.