121 035 läst · 2 131 svar
121k läst
2,1k svar
Är det värt pengarna att vara med i facket?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Jag skrev OCKSÅ "leva som han.TotalControl skrev:Nu sa jag leva som han inte vara han. Brukar vara så från eran sida att det bottnar i avundsjuka.
Och än en gång visar den röda "godheten" att om man inte lever och tycker som erat kollektiv så blir det personangrepp och annan mobbning. Snart försöker ni få han bannad säkert i vanlig vänster-cancel manér.
Eller för att använda rätt svenska "leva som honom".
Han är "wannambeeare" och lever curlad av föräldrar i sin fantasivärld. Det otäcka i sammanhanget är att han har barn som han kan sprida empatilösa inställning till.S Stakka Bo skrev:Du verkar inte vara en sympatisk människa. Hur vet du vad folk röstar, av det som sägs i ett publikt forum? Den stil du håller på med hör inte hemma här. Kan du i stället förklara hur man som ett litet bolag med 2 anställda (varav du är 1 av dem) försöker låta så stor och mäktig? Återgå till topic i stället, tack!
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Det är lite roligt hur ni vänsterblivna viftar bort era tillkortakommanden med att vi som lyckats har fått det serverat på silverfat via föräldrars pengar eller vad det nu kan vara.F frasen_36 skrev:Aldrig någonsin skulle jag vilja leva ett så totalt empatilöst och andefattigt liv. Det finns faktiskt andra värden i tillvaron än att svassa runt på krogar och dricka vin. Jag har fullt tillräckligt pengar - dock kanske inte lika mycket som "herr" Malmgren får av "pappsen".
Men skulle aldrig vilja leva ett så torftigt liv, totalt avskilt från medmänskliga värderingar.
Avundsjuk? Nej absolut inte. Inte på en så tragisk och pinsam figur.
Men ofta verkar han mest vara i en fantasivärld.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Men det är ju exakt det du själv raljerat om tidigare i andra trådar om din "papps" som köpt våning åt dig på östermalm!AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 496 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 496 inlägg
Men glid nu inte på regelverket..AndersMalmgren skrev:
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Rätt svårt diskutera varför fackförbund är skit utan att det blir politisktKrilleman skrev:Men glid nu inte på regelverket..
§ 5.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför unviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring.
Nej, absolut inte. Oftast blir det billigare att vara med ett fackförbund och erhålla alla förmåner du får på köpet, än att tecka det vid sidan av. Glöm heller inte tryggheten då. Men som sagt det, det kanske inte är så viktigt i ett bolag med 2 anställda!AndersMalmgren skrev:
Bidragsberoende...? Du menar kanske samma bidrag som låntagare får för att de köpt något de egentligen inte hade råd till??TotalControl skrev:Den illröda retoriken har inga gränser av hyckleri. Om det skulle vara så att hans pappa har köpt hans lägenhet så är han en parasit och tillför inte samhället någonting? Hur går det ihop?
Medans ni själva skyfflar in folk till bidragsberoende eller hittar på några låtsatsjobb som kommunikatörer, myndighet för slöjdfrågor eller vad det nu kan vara.
Ramla av stolen nu men jag har lovat att betala lägenheter/boende för mina båda två döttrar när de läser vidare på universitet om flera år. Först måste de läsa natur också. Även de parasiter?
Erkänn nu, du skulle också vilja leva som Herr Malmgren.