Hej,
Jag håller på att kalibrera in huset inför vintern och skulle vilja se om jag ligger ”rätt”
Vore därför kul med en ny tråd likt den om årsförbrukning, men där man kan jämföra månadsförbrukning från nuvarande månads första datum till dagens datum.
Så här ser det ut för mig:
1 September - 14 September
Villa
160 kvadrat
Mälardalen
200kwh
Jag håller på att kalibrera in huset inför vintern och skulle vilja se om jag ligger ”rätt”
Vore därför kul med en ny tråd likt den om årsförbrukning, men där man kan jämföra månadsförbrukning från nuvarande månads första datum till dagens datum.
Villa
160 kvadrat
Mälardalen
200kwh
1 sept - 14 SeptD Domusnovus skrev:Hej,
Villa
160 kvadrat
Mälardalen
200kwh
villa
90 kvm + 90 kvm uppvärmd källare
Östergötland
254kWh
( men då håller jag 23.5 C innomhus och 20C i källaren )
1 sept - 14 Sept
villa
201 kvm + 34 kvm uppvärmd källare+ 12 kvm isolerad och uppvärmd friggebod
Göteborg
207 kWh
Solen värmer fortfarande upp huset på dagen, på kvällen är det uppemot 25 grader inne. Har alla el-element avstängda och luftluftvärmepumpar inställda på uppvärmning till 20 grader. Pumparna har dock ännu inte behövt värma.
villa
201 kvm + 34 kvm uppvärmd källare+ 12 kvm isolerad och uppvärmd friggebod
Göteborg
207 kWh
Solen värmer fortfarande upp huset på dagen, på kvällen är det uppemot 25 grader inne. Har alla el-element avstängda och luftluftvärmepumpar inställda på uppvärmning till 20 grader. Pumparna har dock ännu inte behövt värma.
Eller så tar man sig i kragen, köper gymkortet och börjar träna 4 dagar i veckan och duschar de dagar man tränat
Två flugor i en smäll!
Två flugor i en smäll!
M Mitchel skrev:
Hur många är ni och hur mycket badar ni ? Eller har du en fet 3-fas server i Garaget? Eller går golvvärmen på el?
Jag tror jag landar på ca 530 på hela september med 22-23C inne (ca 18-19 i källaren) ... och ni har gjort av med det redan efter hälften.
Ingen 3-fas i garaget. Det måste vara något fel med vår nibe installation jag misstänker..vi är 2 vuxna och 2 barn...vi duschar en gång per dag... barnen brukar båda på helgerna. Och idagsläget är golvvärme stängd. Vattenvarme är på 63-64 ,°cM MrDizzy skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 537 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 537 inlägg
63-64 kontinuerligt? Varför det? Blir ju svindyrt.M Mitchel skrev:
150kvm, 1 plans hus, Barsebäck, IVT490 flvp ftx, 2 vuxna 2 barn
210kWh 1-16 september.
210kWh 1-16 september.
Redigerat:
Liknande trådar
-
Räkna ut förhöjd elförbrukning pga trasig L/V-pump och rotorväxlare
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Frys, förbrukning och omgivningstrmeratur.
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Hur ser jag förbrukning (Thermia Calibra)?
Värmepumpar -
Transformator, förbrukningsvara till automover 310?
Robotgräsklippare -
Lite intressant data elförbrukning villa
Elavtal, elpriser & elförbrukning