Status
Tråden går ej att kommentera.
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Men du gissar friskt om wiki artikeln.Does not compute.
Nej, jag gissar inget alls utan skriver att den inte är komplett.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, jag gissar inget alls utan skriver att den inte är komplett.
Kan inte du komplettera den med lite höger valfusk som har hänt för att balansera upp det lite?
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
"Men enligt Kristersson hade det blivit ett missförstånd om vad som sades under mötet, och M-ledaren har själv sagt att han syftade på alliansens regeringsplaner – vilket också senare intygats av Hédi Fried själv."

Så du litar mer på en 3:e man än Fru Fried själv?
Hon har kanske utsatts för påtryckningar och orkar inte stå emot, skulle inte vara första gången sånt händer.
Fotografen däremot...
https://twitter.com/paulhansen64/status/1203647317922000904
 
Ja och fotografen är helt imun mot liknade påtryckningar menar du?
 
BirgitS
Maxwells demon TotalControl skrev:
Kan inte du komplettera den med lite höger valfusk som har hänt för att balansera upp det lite?
Jag har ju redan gjort det.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
Ja och fotografen är helt imun mot liknade påtryckningar menar du?
Har jag inte påstått, men det har ingen betydelse i sammanhanget.

Ulf är inte hederlig.
Aftonbladets ledare tycker jag visar det tydligt (men det är ju klart, dom ljuger, det har aldrig hänt..).

Ulf Kristersson lurade henne (Hédi Fried).

Och efteråt förklarade han sitt svek ungefär som en hästskojare hade gjort. Hédi Fried hade missat det finstilta. Han satt inte i hennes kök som Ulf utan som Allians-Ulf och när Alliansen upplöstes hösten 2018 gällde inte hans handslag längre.

Hela Moderaternas propagandamaskin har sedan dess försökt lura oss att det vi såg hända inte har hänt.

Efter valet kommer han att hitta något nytt finstilt att hänvisa till, det är så hästskojare gör. De luras inte bara en gång – det är så de göra affärer.

Faktum är att Ulf Kristerssons karriär är kantad av liknande historier.

När han tillträdde som partiordförande avslöjade TV4 att han åkt taxi för 113 000 kronor. Detta var innan pandemin och riksdagsledamöter skulle helst åka buss och tunnelbana.

”Jag åker kollektivt ganska mycket också. Och det ser ni inte heller förstås”, svarade Kristersson glatt.

Men TV4:s reporter hade gjort sin hemläxa.

"Jo, vi ser att du har ett SL-kort, men vi ser att det är inte är många resor på det”, sa reportern.

”De vanligaste sträckorna går jag i så fall”, sa Kristersson.

Han bara ljög rakt upp och ner och när det sprack bytte han lögn.

"Jag är en idrottare och löpare som tar varje steg jag kan, jag åker inte taxi i onödan, det kan jag lova dig" sa Kristersson.

Men, nej.

En av de vanligaste taxiresorna gick mellan hans övernattningslägenhet och riksdagen, tre minuter med tunnelbanan. En annan mellan Centralen och riksdagen, 920 meter.

TV4 skickade en reporter att gå samma sträcka. Det tog ungefär lika lång tid som taxin.

Kristersson berättade att han hade bagage eftersom han övernattade, men även när han inte övernattade åkte han ju taxi, noterade TV4. Och så höll det på.

Lögnerna byttes sömlöst mot nya lögner.

113 000 i taxiräkning är kanske inte så mycket för en riksdagsledamot idag, pandemin och kraven på säkerhet gör att många är tvingade att åka mycket mer än så.

Men TV4:s intervju är avslöjande eftersom den visar på ett av Ulf Kristerssons viktigaste karaktärsdrag: det spelar ingen roll för honom om det han säger är sant. Han är helt obrydd.


Vi har sett samma sak under valkampanjen. Moderaterna hittade på att 700 000 invandrare inte försörjer sig och trots att SVT, med hjälp av statistik från SCB, visade att siffran var osann så fortsatte han använda den.

Ulf Kristersson ljög om att S ville införa fastighetsskatt, tvångsbussa elever från villaområden till förorter, halvera ränteavdraget och i SVT:s statsministerduell hittade han i direktsändning på att S vill införa en helt ny skatt på 40 miljarder.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/pQLjpG/fraga-hedi-fried-om-man-kan-lita-pa-ulf-kristersson

Jag har själv tidigare röstat på moderaterna under många år men mitt samvete är inte hur rymligt som helst det finns gränser jag inte går över.:mad:
 
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Kollade lite på fotografens twitter. Han verkar inte ha en agenda :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej där var M och S lika korkade. Jag har egentligen inget problem med att öppna mitt hjärta temporärt för flyktingar (helst hjälpa dem på plats men ibland krävs det att vi tar in flyktingar). Problemet är när vi ger dem svenskt medborgarskap. Enda invandringen som ska resultera i medborgarskap är arbetskraftsinvandring.
Säg det till killen som kommer med din Foodora - leverans.... ;)
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
  • Wow
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Säg det till killen som kommer med din Foodora - leverans.... ;)
Det är också en poäng. Enbart kvalificerat arbete borde ge uppehållstillstånd. Icke kvalifcerat arbete kan våra ungdomar göra
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är också en poäng. Enbart kvalificerat arbete borde ge uppehållstillstånd. Icke kvalifcerat arbete kan våra ungdomar göra
Så ungdomar ska hålla på med matleveranser i stället för att gå i skola?
Ska de städa alla kontorslokaler och sköta disken i restaurangerna också?
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Icke kvalifcerat arbete kan våra ungdomar göra
Det har dom alltid kunnat, men dom vill inte.

Hur mycket svensk ungdom vill (eller kan) plocka bär?

Att täcka upp ett bortfall av thailändare med svenskar ser Ulf Hagner dock som orimligt att tänka sig.
För det första är thailändarna otroligt snabba i skogen och kan tjäna ihop bra med pengar om det är ett bra bärår.
Få svenskar kan hålla jämna steg med dem, om de ens vill ta jobbet.

https://www.svensktnaringsliv.se/re...starkt-hot-mot-blabarsforetagare_1165222.html
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det har dom alltid kunnat, men dom vill inte.

Hur mycket svensk ungdom vill (eller kan) plocka bär?

Att täcka upp ett bortfall av thailändare med svenskar ser Ulf Hagner dock som orimligt att tänka sig.
För det första är thailändarna otroligt snabba i skogen och kan tjäna ihop bra med pengar om det är ett bra bärår.
Få svenskar kan hålla jämna steg med dem, om de ens vill ta jobbet.

[länk]
Slöa millennials. Men jag står ändå fast vid att enbart kvalificerad arbetskraftsinvandring är de enda som ska få en chans till svenskt medborgarskap.
 
  • Gilla
ajn82
  • Laddar…
För övrigt är jag så jävla trött på matbudens moppar. De är de enda som kör tvåtaktare. förbjud skiten
 
  • Wow
Maxwells demon
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.