Status
Tråden går ej att kommentera.
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad han sagt inför detta val är att han inte kan tänka sig bilda regering med dem.
"Han bedyrade att han aldrig, aldrig kommer gå med på något samröre med SD"

Det är ohederligt att försöka släta över att han faktiskt ljuger för den gamla kvinnan och oss väljare.

I min (och säkert andras) värld är aldrig betydligt längre tid än det som förflutit sedan löftet gavs.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[länk]
hur Aftonbladet tolkar situationen har inget med vad som hände att göra
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Tokslut Tokslut skrev:
Vad är min slutsats då?
Vet du inte vad du har skrivit?
Tokslut Tokslut skrev:
Ser ut som att sossarna fuskat här med
Jag tror det var i förra riksdagsvalet som det blev för många MP-röster i ett distrikt och det visade sig bero på att en bunt med MP-röster hade varit försvunna ett tag och sen när de började efterfrågas så dök de upp och då råkade räknas en gång till. Man kan ju fråga sig vem som är intresserad av att gömma MP-röster.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
hur Aftonbladet tolkar situationen har inget med vad som hände att göra
Så vad en moderatledare säger betyder inget?
 
  • Gilla
Nissens och 2 till
  • Laddar…
"Men enligt Kristersson hade det blivit ett missförstånd om vad som sades under mötet, och M-ledaren har själv sagt att han syftade på alliansens regeringsplaner – vilket också senare intygats av Hédi Fried själv."
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej men det är ju en tydlig indikation på fuskbalansen mellan partierna.
Har du fortfarande inte insett att det som Wikipedia listar är en liten delmängd av det som man känner till?
Anser du inte längre att moderater är smartare än socialdemokrater?
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om fler uppdagas så skulle fördelningen vara mer eller mindre oförändrad
Det är ju bara din gissning.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl skrev:
"Men enligt Kristersson hade det blivit ett missförstånd om vad som sades under mötet, och M-ledaren har själv sagt att han syftade på alliansens regeringsplaner – vilket också senare intygats av Hédi Fried själv."
Jag har missat att hedi har intygat det. Så var det med det
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
hur Aftonbladet tolkar situationen har inget med vad som hände att göra
Så Aftonbladet ljuger, han har inte sagt det dom skiver att han sagt?

Åkesson är lika vilseledd som alla vi andra, ingen utom Anders vet att Kristofferson inte sagt det han sagt.

– Ulf Kristerssons kommentar om att han vill visa för sina väljare att han gör allt han kan för att få så mycket genomslag som möjligt för sin politik, samtidigt som han stänger dörren till oss.
 
D Dilato skrev:
Så Aftonbladet ljuger, han har inte sagt det dom skiver att han sagt?

Åkesson är lika vilseledd som alla vi andra, ingen utom Anders vet att Kristofferson inte sagt det han sagt.

– Ulf Kristerssons kommentar om att han vill visa för sina väljare att han gör allt han kan för att få så mycket genomslag som möjligt för sin politik, samtidigt som han stänger dörren till oss.
I Alliansen ja. Nu finns det inge allians.
 
Maxwells demon TotalControl skrev:
"Men enligt Kristersson hade det blivit ett missförstånd om vad som sades under mötet, och M-ledaren har själv sagt att han syftade på alliansens regeringsplaner – vilket också senare intygats av Hédi Fried själv."
DN-fotografen Paul Hansen, som fotade mötet mellan Kristersson och Fried, har dock i ett uppmärksammat inlägg på sociala medier skrivit att han var där och hörde löftet om att Ulf Kristersson ”aldrig, aldrig skulle gå med på något samröre med SD”.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju bara din gissning.
Men du gissar friskt om wiki artikeln.Does not compute.
 
D Dilato skrev:
DN-fotografen Paul Hansen, som fotade mötet mellan Kristersson och Fried, har dock i ett uppmärksammat inlägg på sociala medier skrivit att han var där och hörde löftet om att Ulf Kristersson ”aldrig, aldrig skulle gå med på något samröre med SD”.
"Men enligt Kristersson hade det blivit ett missförstånd om vad som sades under mötet, och M-ledaren har själv sagt att han syftade på alliansens regeringsplaner – vilket också senare intygats av Hédi Fried själv."

Så du litar mer på en 3:e man än Fru Fried själv?
 
D Dilato skrev:
Så Aftonbladet ljuger, han har inte sagt det dom skiver att han sagt?

Åkesson är lika vilseledd som alla vi andra, ingen utom Anders vet att Kristofferson inte sagt det han sagt.

– Ulf Kristerssons kommentar om att han vill visa för sina väljare att han gör allt han kan för att få så mycket genomslag som möjligt för sin politik, samtidigt som han stänger dörren till oss.
De förvränger vad som sades.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du länkar ju själv konstant media som källa, gärna SVT
Och på vilket sätt är det relevant?
Att ange en tidningsartikel etc. som källa är något helt annat än att bara stödja sig på det man kommer ihåg att man läste för flera år sen.
"Jag gissar kvalificerat baserat på mina minnesbilder av mediabilden vid de senaste valen."
Hur kan ett sånt uttalande någonsin ge ett objektivt resultat?
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag är ingen vän av @AndersMalmgrens debattstil, men jag delar ofta hans underliggande uppfattning. Att mediabilden inte är objektiv håller jag med om, men när man börjar i den, för att sen komma på att den är ofullständig när den visar sig inte stödja ens tes, då tycker jag att man kan vara lite försiktig.
Nu gällde det ju din minnesbild av just de medier som du läste för 4 och 8 år sen och du skrev själv att du gissade.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.