120 408 läst · 2 131 svar
120k läst
2,1k svar
Är det värt pengarna att vara med i facket?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Medlem
· Västernorrlands Län
· 3 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jag håller idiologiskt med dig. Skit ska skit ha.T Trädgränsen skrev:
Men problemet är bara att samhället kommer bli otryggt om det springer runt massor fattiga och rånar folk. Titta på länder som Mexiko där medelklassen får ha livakt till sina barn så de inre blir kidnappade.
Medlem
· Västernorrlands Län
· 3 inlägg
Fyfan vad blödigtAndersMalmgren skrev:Kyrkoskatten går till att hålla våra kyrkor vid liv. Det betalar för att underhålla kyrkan och kyrkogård.
Fattigdom drabbar bara folk utan koll på sin ekonomi. Rent idologiskt får de skylla sig själva. Men även jag förstår vi måste ha skyddsnät om inte samhället ska bli osäkert.
Sjukdom kan drabba vem som helst, man måste ha sjukförsäkring och efterlevandeförsäkring. Och det trots högsta skatterna i världen
Medlem
· Västernorrlands Län
· 3 inlägg
Ok, du har en poäng där - hur gör vi för att slippa det? Det låter ju inte alls braAndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Jag har ibland funderat på varför det är så stort hämndbegär vid revolutioner du har faktiskt gett mig svaretAndersMalmgren skrev:
Kyrkskatten är att kasta pengar i sjön för min egen del . Jag hatar religon och gamla kyrkor bryr jag mig inte ett skvatt om dem står eller rasar ihop. Kyrkan har tillräckligt med pengar själva att finansiera renoveringar av kyrkor. Kan komma på 100 bättre ställen att lägga skattepengar på än någon gammal möglig kyrka