1 424 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Rimlig förbrukning FTX aggregat
Har nyligen installerat ett FTX i ett hus på ca 270kvm . Aggregatet är ett Komfovent Domekt R 700 v.
Företaget som installerade systemet har justerat in systemet med frånluft på 70% och tilluft på 61%.
Har varit lite strul med aggregatet då fläktarna inte gick som de skulle så de har bytt ut någon del.
Efter bytet tycker jag aggregatet har lite väl hög förbrukning, ca 250w? Är det rimligt?
Företaget som installerade systemet har justerat in systemet med frånluft på 70% och tilluft på 61%.
Har varit lite strul med aggregatet då fläktarna inte gick som de skulle så de har bytt ut någon del.
Efter bytet tycker jag aggregatet har lite väl hög förbrukning, ca 250w? Är det rimligt?
Redigerat:
Grundutflödet ska vara ca 90l/sP perka99 skrev:Har nyligen installerat ett FTX i ett hus på ca 270kvm . Aggregatet är ett Komfovent Domekt R 700 v.
Liknande trådar
-
Rimlighet gällande elförbrukning? (gammalt hus med el-element)
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Vad är rimlig elförbrukning vid kall väderlek?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Varför spikar FTX:ens strömförbrukning var 20:e sekund?
Ventilation -
Är 78000 rimligt för byte av FTX-aggregat?
Ventilation -
FTX förbrukning modern vs gammal
Ventilation