Vind med synlig isoleringsull, vindskyddspapp, träbjälkar och några lösa plankor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vind med isolering och ny lagd plankgolv bredvid öppen isolering och vindpapp.
Skapa konto
Vindpapp uppknaprad på golv bredvid isoleringsmaterial.
Skapa konto
Ovanpå isolerings ullen ligger en vindpapp (se bilder). Denna går även hitta i trossbotten ovanpå isoleringen.
Jag har en tanke om byta ut isoleringen på ett o annat ställe på vinden och gärna byta den till en ny o fräsch på nockvinden, för sedan lägga plankor som golv (tanken där uppe är att lägga plankorna med ett par cm span mellan varandra så materialet under kan andas.

frågan är dock, om man river upp all isolering o vindpapp. Ska man bara skicka ner ny isolering o sedan skruva fast plankorna. Eller måste man ha någon liknade papp på den?
Jag har frågat runt lite, men ingen ser någon överlägsen fördel att ha papp. Vad tycker ni?

O Omega_Zero skrev:
[bild] [bild] [bild] Ovanpå isolerings ullen ligger en vindpapp (se bilder). Denna går även hitta i trossbotten ovanpå isoleringen.
Jag har en tanke om byta ut isoleringen på ett o annat ställe på vinden och gärna byta den till en ny o fräsch på nockvinden, för sedan lägga plankor som golv (tanken där uppe är att lägga plankorna med ett par cm span mellan varandra så materialet under kan andas.

frågan är dock, om man river upp all isolering o vindpapp. Ska man bara skicka ner ny isolering o sedan skruva fast plankorna. Eller måste man ha någon liknade papp på den?
Jag har frågat runt lite, men ingen ser någon överlägsen fördel att ha papp. Vad tycker ni?
Har du fått ngt vettigt svar?

A Adam skrev:
Har du fått ngt vettigt svar?
nja vart väl inget svar
Men jag har läst till mig o klurat ut att det kan vara en viss fördel att använda vindpapp eller som jag kör, vindduk.

denna duk gör isolerings isolerande förmåga att bli lite bättre då luft inte kan härja runt i isoleringen. Sen använder jag samma duk istället för de gamla masonit skivorna som satt i stödbensväggen, detta för hålla isoleringen på plats.

• Gilla
Adam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.