S Stefan1972 skrev:
Oerhört mycket pengar? Jag vet inte hur du tänker där? kan du inte berätta vad ett litet företag ska ta då och gå runt på ? Om inga andra inkomster än timpenningen finns och vi kan ju ta en enskild firma på en person som har en bil och kanske måste gå div utbildningar per år och köpa en viss mängd verktyg.
1000 x 8 = 8000 x 250 = 2 000 000 årsinkomst brutto per år vid lika många timmar som en heltidsanställd arbetar utan övertid.

Jag påstår inte att det är för mycket eller för lite, utan med ett sådant pris är påslag utöver vad det kostar att inhandla och lagerhålla materialet ren och skär girighet.

En administratör på deltid, 200kr/h för att sköta fakturering, mm.

• Gilla
krzysgro
  • Laddar…
J jesper--- skrev:
1000 x 8 = 8000 x 250 = 2 000 000 årsinkomst brutto
Det där har väl inget med företagarens årsinkomst att göra. Det är företagets omsättning du redovisar. Två vitt skilda begrepp.

• Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
Dessutom är 1000kr inkl moms. Det ger 800kr kvar till företaget som ska delas upp på alla utgifter och "lön".

J jesper--- skrev:
1000 x 8 = 8000 x 250 = 2 000 000 årsinkomst brutto per år vid lika många timmar som en heltidsanställd arbetar utan övertid.

Jag påstår inte att det är för mycket eller för lite, utan med ett sådant pris är påslag utöver vad det kostar att inhandla och lagerhålla materialet ren och skär girighet.

En administratör på deltid, 200kr/h för att sköta fakturering, mm.
och revisor, bokföringsprogram och andra programlicenser, datorer, telefoner, eventuell lokalkostnad, underhåll av desamma, hemsida, kontorsutrustning osv osv. Finns massor av kostnader med att driva företag som inte bringar inkomst, men som likväl någon måste betala för. Ekvationen är lite mer komplicerad än ”en adminstratör på heltid”. 200/h, vi skulle gärna ta in kvalificerade admistratörer som kostar så lite.

Och inte att förglömma att INGEN har full täckning för 8 timmar per dag. Jag skulle tro att man i snitt har kanske 5-6 timmar debiteringsbart per dag

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det där har väl inget med företagarens årsinkomst att göra. Det är företagets omsättning du redovisar. Två vitt skilda begrepp.
Pengar 1 person genererar.
2 elektriker 4 000 000 osv.

Dessa 1000 överförs från kundens bankkonto till företagets bankkonto.

Redigerat:
E elmont skrev:
Och inte att förglömma att INGEN har full täckning för 8 timmar per dag. Jag skulle tro att man i snitt har kanske 5-6 timmar debiteringsbart per dag
Det är firmans bekymmer om dem icke får in fler jobb eller arbetar ineffektivt.

T Television_Set skrev:
och revisor, bokföringsprogram och andra programlicenser, datorer, telefoner, eventuell lokalkostnad, underhåll av desamma, hemsida, kontorsutrustning osv osv. Finns massor av kostnader med att driva företag som inte bringar inkomst, men som likväl någon måste betala för. Ekvationen är lite mer komplicerad än ”en adminstratör på heltid”. 200/h, vi skulle gärna ta in kvalificerade admistratörer som kostar så lite.
8000 om dagen betalar för allt det, anlita en till elektriker om det är för mkt jobb, 16000 om dagen med minimal ökning av arbetsbelastning för övriga företaget.

J jesper--- skrev:
Pengar 1 person genererar.
2 elektriker 4 000 000 osv.

Dessa 1000 överförs från kundens bankkonto till företagets bankkonto.
Du verkar helt sakna basala kunskaper i företagsekonomi....

• Gilla
Panor82 och 6 till
  • Laddar…
Det verkar finnas åtminstone en teoretisk möjlighet att dra runt en verksamhet med ett timpris på 1000 kr...

J jesper--- skrev:
Tyvärr är det den riktning världen är påväg, det sker en moralisk kollaps där kvantitet av pengar kommer före kvalitet, dvs. vart pengarna kommer ifrån är mindre relevant. Inte ens för överlevnad utan fåfänga, köpa en lamborghini eller en posh pool.
Jo, men det var inte det du skrev.

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Du verkar helt sakna basala kunskaper i företagsekonomi....
Utgifter och skatt efter dem 4000000, varav brutto.
Vad är problemet?

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jo, men det var inte det du skrev.
Du citerade en kommentar, som jag skrivit.

• Ledsen
Bo.Siltberg
  • Laddar…
T Tindrahl skrev:
Kan du inte berätta för oss vilket ledande företag du arbetar på?
Ja användarnamnet är en stark ledtråd(y)

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Var du tvungen att döda grodan genom det påpekandet :rofl:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.