Fick hem blandved som legat några år under tak. Några av bitarna såg ut såhär, bör jag vara orolig? Kan det sprida sig i garaget där jag har varit veden?
Rötskadad björk kan bli så där.
Så länge den fortsatt hålls torr brukar det inte hända så mycket.
Har aldrig funderat på det utan eldas, men min ved torkas ett år och förvaras ute eller i luftiga vedskjul.
Ventilerar du garaget?
Så länge den fortsatt hålls torr brukar det inte hända så mycket.
Har aldrig funderat på det utan eldas, men min ved torkas ett år och förvaras ute eller i luftiga vedskjul.
Ventilerar du garaget?
Jag har två mindre tallrikar i garagedörrarna och en stor i väggen på andra sidan garaget. Försöker öppna upp några gånger om dagen för att få in frisk luft också.A AndersS skrev:
Produkter som diskuteras: "vedförvaring"
Vedförvaring
Vedförvaring kan vara både praktisk och estetisk, och finns i en mängd olika stilar och material. För att hålla veden torr och redo att bränna är det viktigt att förvaringen har god ventilation. Positionering kan också vara avgörande, för
Läs mer
Jag fick hem ett släp björkved (torr) igår kväll som jag täckte med presenning. Idag regnar det. Är det dumt att bära in veden i garaget när det regnar?A AndersS skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 856 inlägg
Mögel sprider sig inte på det viset men är veden fuktig så blir det ju fuktigt i garaget och det kan då mögla även på annat. Men det är inte möglet på vedens fel.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Stopp i toan. Mystisk beläggning på insidan av röret. Svart gummiliknande massa. Blivit så på 1,5 år. Någon som har en aning?
Vatten & Avlopp -
Vit beläggning växthusglas
Växthus -
Vit beläggning på garagegolv
Grund & Markarbeten -
Ikeas kök Veddinge i vitt - upplevs det rosa?
Kök -
Vit beläggning på tegelsten
Byggnadsvård