5 600 läst · 76 svar
6k läst
76 svar
Quiz: Vad räcker 1 kilowattimme till?
Håller med.H Hajjen skrev:
Detta quiz var lite av ett lågvattenmärke. Alldeles för många av frågorna beror på prylen. T.ex. ac frågan.
Men golvvärmen var ju extrem. Har man en 100kvadrad villa med golvvärme så måste man alltså ha 50kW effekt för att det ska räcka till....
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 26 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Usch, får skylla på förkylningen att huvudet inte är med...
Usch, får skylla på förkylningen att huvudet inte är med...
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 99 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 500 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Vad är golvvärmen baserad på? Jag har golvvärme i badrummet som tar 100w per kvadrat, men i quizen räknar dom alltså på 500w per kvadrat, är det ens rimligt?
Vad är golvvärmen baserad på? Jag har golvvärme i badrummet som tar 100w per kvadrat, men i quizen räknar dom alltså på 500w per kvadrat, är det ens rimligt?
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 471 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 509 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
500W/m2 golvvärme var en kraftig slinga
500W/m2 golvvärme var en kraftig slinga
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 357 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 357 inlägg
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 586 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Dumma frågor, flera beror på storleken på kaffebryggaren dammsugare osv.
Javisst är det fredag men storleken har betydelse
Dumma frågor, flera beror på storleken på kaffebryggaren dammsugare osv.
Javisst är det fredag men storleken har betydelse
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 603 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Jag fick 4/10 rätt, vilket är bättre än 55 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Suck!
Tur att jag själv går på sparlåga
Suck!
Tur att jag själv går på sparlåga
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 730 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 524 andra personer som har gjort quizet "Vad räcker 1 kilowattimme till?"