Jag har förlängt en gammal fur son uwmur som dels har tappat gammal puts och spruckit dels är målad med nån gammal färg (bilder nedan)
Jag har aldrig putsat något förut. Den nybyggda delen kan jag nog få ordning på. Men hur ska jag ta mig den gamla? Kan man putsa direkt på den gamla putsen efter att ha rensat bort lösa bitar eller innebär det bara att jag skjuter ett problema framför mig? Eller ska jag plocka fram betongslipen och putsa bort ”allt”? Eller räcker det att slipa bort den värsta färgen?)
Jag har aldrig putsat något förut. Den nybyggda delen kan jag nog få ordning på. Men hur ska jag ta mig den gamla? Kan man putsa direkt på den gamla putsen efter att ha rensat bort lösa bitar eller innebär det bara att jag skjuter ett problema framför mig? Eller ska jag plocka fram betongslipen och putsa bort ”allt”? Eller räcker det att slipa bort den värsta färgen?)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 006 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 006 inlägg
Du kan inte använda c bruk mot mark, då det ligger snö mot på vintern. Men b bruk funkar hyfsat, annars a bruk på lecan. Fårstår inte vad du menar med att blanda bruk. Du har inte så mycket val. Inget vanligt bruk fäster på det svarta, a46 eller weber ef sockel 260 kan fungera, men gör en delfog eller kvader imellan.