Vad tror ni skapar detta "pulver"? Kommer tillbaka efter damsugning och ha sitt ursprung under listen.
Är det något sorts borrmjöl från skadedjur? Tacksam för hjälpen bästa forum!
Är det något sorts borrmjöl från skadedjur? Tacksam för hjälpen bästa forum!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Är det bara där vid trappen? Annars är ju stalltipset när bruna pulver kommer tillbaka efter dammsugning att det är sporer från hussvamp. Jag tycker i och för sig att pulvret ser lite för grovt och mörkt ut för det, men jag är verkligen ingen expert heller.
Ja, vi har bara hittat det vid trappan. Och ja visst ser det för grovt ut. Hussvamp ska väl vara mer likt malen kanel. Brunt och finkorningt.
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Jag är så nojig att jag hade rivit den där listen så fort pulvret kom tillbaka. Vad är det för trappa? Upp till övervåningen eller ned i källaren? Vad är det under trappan och på andra sidan väggen?
Renoverare
· Uppsala
· 1 807 inlägg
Och: är du säker på att det kommer från under listen? För mig ser det ut som om det lika bra skulle kunna komma uppifrån? Hur ser taket ut precis ovanför det där stället?
Ja, skadedjurs expert var och kollade på det. Han tror det är gammal torv från bjälklaget som ramlat ut. Huset ligger nära en mosse och det var vanligt att man fyllde med torv eller annat som fanns i närmiljön förr. Så inget skadedjur
Liknande trådar
-
List på kommod under handfatet
Badrum -
Underlätta myggplågan i sommar - vi listar massor av sätt att bekämpa mygg
Artikelkommentarer -
Vad är det här som kommer fram under golvlisten??
Hemma hos -
Identifiera parkett+ snabbvård+ glipa under golvlist
Golv -
Vad fyller klistermattan under diskhon för funktion?
Kök