3 944 läst · 20 svar
4k läst
20 svar
Trådlös ringklocka som inte är dålig?
Sida 1 av 2
Hallå! Jag behöver en trådlös ringklocka. Har idag något från tidigare ägaren av fabrikat "Nexa" eller liknande. Fullständigt värdelösa, eftersom de lite slumpmässigt tappar kontakten och de inte varnar när batteriet tar slut. Ofta märker man att batteriet är slut för att man missar någon leverans eller så...
Behöver tre knappar (flera dörrar) och i alla fall ett par ... ljud-enheter. De som ringer. Någon som faktiskt är nöjd med sin trådlösa ringklocka och som har haft den i flera år? Det går väl inte att begära att någon konsumentelektronik håller tiotals år nuförtiden, men en mandatperiod borde man väl kunna våga hoppas på
Anekdot: Jag försökte vara som en modern människa och sökte på trådlösa ringklockor. Man hittar då lätt till typ Prisjakt och där hittade jag någon variant som verkade bra på så sätt att knapp-delen inte behövde batteri. Ett konstigt märke som ingen hört talas om, från en konstig butik. Men som en modern människa så tittade jag på alla stjärnor och det verkade okej. Får leverans idag och prylen levereras i ett helt paket men är fullständigt trasig. Butiken som jag handlade från har en konstig RMA-process där man måste godkänna att kanske få betala en kostnad på 1250 kronor för att ens få klicka på "submit" på reklamationen, vilket känns smått löjligt för en produkt som kostar 341 kronor.
Behöver tre knappar (flera dörrar) och i alla fall ett par ... ljud-enheter. De som ringer. Någon som faktiskt är nöjd med sin trådlösa ringklocka och som har haft den i flera år? Det går väl inte att begära att någon konsumentelektronik håller tiotals år nuförtiden, men en mandatperiod borde man väl kunna våga hoppas på
Anekdot: Jag försökte vara som en modern människa och sökte på trådlösa ringklockor. Man hittar då lätt till typ Prisjakt och där hittade jag någon variant som verkade bra på så sätt att knapp-delen inte behövde batteri. Ett konstigt märke som ingen hört talas om, från en konstig butik. Men som en modern människa så tittade jag på alla stjärnor och det verkade okej. Får leverans idag och prylen levereras i ett helt paket men är fullständigt trasig. Butiken som jag handlade från har en konstig RMA-process där man måste godkänna att kanske få betala en kostnad på 1250 kronor för att ens få klicka på "submit" på reklamationen, vilket känns smått löjligt för en produkt som kostar 341 kronor.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Köp en Nest Hello eller liknande den nya som är batteridriven. Men du kanske bor i lägenhet?
Läste lite dåligt, men kika in på kjell.com typ. Eller googla.Köp från en vettig butik, hittade massor när jag googlade.
Läste lite dåligt, men kika in på kjell.com typ. Eller googla.Köp från en vettig butik, hittade massor när jag googlade.
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Är inte detta som du behöver? Tog 5 sekunder att googla fram. En butik som inte är konstig dessutom.
https://www.conrad.se/p/m-e-modern-...s&utm_source=google&utm_term=1483697&vat=true
Bor i villa.Mattias_Jo1 skrev:
Jag inser att det jag kallar "ringklocka" är en helt annan sak idag. Jag är inte en så modern människa som jag trodde Jag vill inte ha något som kräver ett konto, som har en kamera, som kräver att man godkänner cookies, som kan kallas "smart" eller något sådant. Det ska vara en knapp man trycker på och så ska det ringa någonstans.
Hittar också massor, men det är ju lite det som är problemet. Vilka av alla produkter som kostar 198 kronor och är billigt plastskräp är egentligen bra? Jag efterlyser egentligen bara anekdoter i stil med: "jag köpte X för tre år sedan och den fungerar bra".
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Kolla länkenhalper skrev:Bor i villa.
Jag inser att det jag kallar "ringklocka" är en helt annan sak idag. Jag är inte en så modern människa som jag trodde Jag vill inte ha något som kräver ett konto, som har en kamera, som kräver att man godkänner cookies, som kan kallas "smart" eller något sådant. Det ska vara en knapp man trycker på och så ska det ringa någonstans.
Jo tack. Jag menar, jag vill inte verka svår men jag kan också söka på Altavista liksom. Det är inte det. Men hur vet jag att just den produkten är bra? Det är det jag efterlyser: kommentarer från folk här som verkar vara människor, istället för de där stjärnorna på någon site (som Conrad) som är av oklart ursprung.Mattias_Jo1 skrev:
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Altavistafinna det kvar..hahahahalper skrev:Jo tack. Jag menar, jag vill inte verka svår men jag kan också söka på Altavista liksom. Det är inte det. Men hur vet jag att just den produkten är bra? Det är det jag efterlyser: kommentarer från folk här som verkar vara människor, istället för de där stjärnorna på någon site (som Conrad) som är av oklart ursprung.
Det är en dörrklocka vi snackar om. Inte allt man köper har nån typ av recension. Våga och vinn.
köpte nåt billigt på amazon för nåt år sen en enhet man sätter upp vid dörren och en innedel som man sätter i elutaget. fanns i flera varianter med flera plingare så kan man kunde köpafärdigt paket så man kunde sätta upp på flera dörrar, Nu bytte jag till ett yale dorman med inbyggd rinklocka så den sitter på garagedörren men det är ju aldrig nån som plingar där.
Det var det jag testade och den var som sagt trasig i förpackningen. Tänkte därför höra här, om någon har några bättre erfarenheter.Mattias_Jo1 skrev:
Vad var det för märke på den och fungerade den i övrigt?I ikeo skrev:köpte nåt billigt på amazon för nåt år sen en enhet man sätter upp vid dörren och en innedel som man sätter i elutaget. fanns i flera varianter med flera plingare så kan man kunde köpafärdigt paket så man kunde sätta upp på flera dörrar, Nu bytte jag till ett yale dorman med inbyggd rinklocka så den sitter på garagedörren men det är ju aldrig nån som plingar där.
märket verkar ha varit eusin men den verkar inte finnas. men amazon har ju hyffsat mycket billigt och om den går att sätta upp med dubbelhäftande tejp och inte kostar mer än ett par hundra så är det väl bara att beställa. Troligen billigare att köpa nytt när det är dags att byta batterier iallafallhalper skrev:
nåja när det begav sig så använde man ju astalavista oftare iofs beroende på vad man letade efter.
Men man använde ju yahoo för att sen gå över till altavisa när den kom och sen google när den började fungera bättre än altavista men google är ju från det här årtusendet iallafall
Men man använde ju yahoo för att sen gå över till altavisa när den kom och sen google när den började fungera bättre än altavista men google är ju från det här årtusendet iallafall
Köpte en på Biltema till en bekant nyligen. Knappen har mycket riktigt inte batteri utan drivs av kinetisk energi när man trycker. Tre AA batterier i andra delen det ringer i. Tiotals olika ljud och melodier att välja på. Inga appar, konton, Wi-Fi, kamera eller liknande. Plug and play för under 200 kr. Finns en variant utan batteri som kopplas i vägguttaget också.