Hej,
Vi har ett litet struligt hörn i vårt kök så när vi beställde nytt kök så tänkte jag att jag kunde utnyttja hörnet till något vettigt om jag byggde ett eget skafferi där. Beställde därför en extra dörr till ett högskåp och tänkte nu komma till skott med projektet.
Först tänkte jag bygga en regelkonstruktion som jag sedan klädde med panel i matchande färg som stommarna. Kom fram till att det kanske inte passar perfekt in med panel och funderar nu om man istället kan göra en egen "stomme" mha. skivmaterial och vilket material och tjocklek som kan tänkas behövas isåfall.
Skåsdörren har normala mått för ett högskåp och monteras med "köksluckegångjärn"(?). Kan man "kexa" i någon bra vinkel? Sätta reglar i vägg och tak och fästa i? Alla erfarenheter uppskattas.
Bifogar en skiss på hur det hela ser ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är hyffsat händig, har en sänksåg med skena och en ok budget att komplettera maskinparken med om det underlättar något moment.
EDIT: Det här kanske inte går in i möbelsnickeri nu när jag tänker efter men vet inte vad som passar bättre, kök kanske.