Allvetare
· Östergötland
· 4 129 inlägg
Hej,
Jag ska börja lägga shingel på mitt altantak. Taket består av pärlspont med underlagspapp på i dagsläget. Innan jag börjar med shinglet ska jag sätta droppplåtar/takdotsplåtar. Dock funderar jag lite på hur jag får till dropplåten/takfotsplåt snyggast i ytterhörnen. Se bild;
Några tips?
Jag ska börja lägga shingel på mitt altantak. Taket består av pärlspont med underlagspapp på i dagsläget. Innan jag börjar med shinglet ska jag sätta droppplåtar/takdotsplåtar. Dock funderar jag lite på hur jag får till dropplåten/takfotsplåt snyggast i ytterhörnen. Se bild;
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Några tips?
Allvetare
· Östergötland
· 4 129 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 373 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 373 inlägg
Väldigt osannolikt att det kommer fungera utan du kommer troligtvis måsta skarva plåten i hörnet. Har försökt skriva ner hur jag gör men det blir rätt obegripligt…S Styrman_jansson skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 889 inlägg
Du skall inte ha hängränna alltså.
Allvetare
· Östergötland
· 4 129 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 373 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 373 inlägg
Den idéen funkar bara om utsidan pekar rakt ner vilket den oftast inte gör, har jag tid över kan jag ge ett försök att förklara senare.
Kan man göra hängrännan först är det alltid lättare, det stämmer nog för dig också även fast jag inte riktigt förstår din idé. Är det för tunt för att fräsa är det ju garanterat för tunt att skruva i under ifrån.
Kan man göra hängrännan först är det alltid lättare, det stämmer nog för dig också även fast jag inte riktigt förstår din idé. Är det för tunt för att fräsa är det ju garanterat för tunt att skruva i under ifrån.
Allvetare
· Östergötland
· 4 129 inlägg
Jag kommer fräsa ur i brädan som jag täcker krokarna med så den kommer hjälpa till att hålla upp dem.Rickard. skrev:Den idéen funkar bara om utsidan pekar rakt ner vilket den oftast inte gör, har jag tid över kan jag ge ett försök att förklara senare.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 373 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 373 inlägg
Logga in
Skapa konto
Första biten, fotplåten är det heldragna och det streckade är taket.
Logga in
Skapa konto
Och såhär när det är färdigt, får man inte överlägger perfekt så man inte kan nypa ihop plåtarna kan man sätta poppnit eller nitskruv. Eller bara leva med att det inte är perfekt, spelar inte så stor roll egentligen
Allvetare
· Östergötland
· 4 129 inlägg
Bock och tack! Jag är med och förstår.
Liknande trådar
-
Robotgräsklippare med eget simkort/Wi-Fi finns det?
Robotgräsklippare -
Vilken robotgräsklippare passar oss?
Robotgräsklippare -
Lägga begränsningskabel Meec 800 robotklippare
Robotgräsklippare -
Är detta en husbock?
Lösvirke & Timmerhus -
Klippa och bocka 2mm plåt
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide