R Robert-san01 skrev:
Tror du klarar en EQB300 också.
Man kan tyvärr inte ha drag på dem.
 
Raskus Raskus skrev:
Man kan tyvärr inte ha drag på dem.
Ja, 750kg var kanske lite lite.

XC40 får dra 1500 om jag minns rätt.
 
R Robert-san01 skrev:
Ja, 750kg var kanske lite lite.

XC40 får dra 1500 om jag minns rätt.
Det går leva med.
Men den deklarerade räckvidden är i kortaste laget både på Volvon och Mercedesen.
Både Nissan och VW/Skoda uppger 10 mil mer
 
B Bombus pratorum skrev:
Renault Zoe, Honda e, Fiat 500…
Honda E var intressant att lyssna om av just Honda säljarna.
Ville se den live i stan där de säljer Honda.
Men de vägrade ta in den ens som demobil och tänkte inte göra något stort av den då den var dyr, låg räckvidd, minibil och enbart i deras syfte vettig att köra inne i en stad med.
De var inte mycket positivt de hade att säga om den helt enkelt :D
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Har någon fler förslag som jag förbisett?
Ionic 5? Kia EV6 faller väl strax utanför prisramen med fyrhjulsdrift.

Oavsett vilket skulle jag studera leveranstiderna noga. Koreanerna har där rykte om sig att skita i den svenska marknaden när det blir ont om bilar.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ionic 5? Kia EV6 faller väl strax utanför prisramen med fyrhjulsdrift.

Oavsett vilket skulle jag studera leveranstiderna noga. Koreanerna har där rykte om sig att skita i den svenska marknaden när det blir ont om bilar.
Ja, Kia EV6 har jag provkört och gillade den skarpt, men, båda dessa kategoriseras som crossover och går bort pga bilpolicyn.
 
Raskus Raskus skrev:
Ja, Kia EV6 har jag provkört och gillade den skarpt, men, båda dessa kategoriseras som crossover och går bort pga bilpolicyn.
Ioniq 5 och ID4 har i stort sett identiska mått.
 
GoC GoC skrev:
Ioniq 5 och ID4 har i stort sett identiska mått.
Ja, men Ioniq 5 är också en crossover, åtminstone enligt KIA
 
Nissan Ariya tilltalar mig mest, den uppfyller de krav jag har och får dra 1500 kg, gillar designen också. Har provsuttit den och interiören, wow, man kunde inte tro de var en Nissan man satt i.
Nissan benämner den dock som en "crossover-SUV", antar det får bli en brottningsmatch med HR-människorna innan man får sin vilja igenom.
 
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Honda E var intressant att lyssna om av just Honda säljarna.
Ville se den live i stan där de säljer Honda.
Men de vägrade ta in den ens som demobil och tänkte inte göra något stort av den då den var dyr, låg räckvidd, minibil och enbart i deras syfte vettig att köra inne i en stad med.
De var inte mycket positivt de hade att säga om den helt enkelt :D
De tjänar väl mer på att årligen springa förbi en dinosauriebil med en penna och sen ta 8000 för ”service”.
 
Raskus Raskus skrev:
dessa kategoriseras som crossover och går bort pga bilpolicyn.
Jag hoppade nog över den parametern för att jag inte förstod. Och det gör jag fortfarande inte, så då frågar jag.

Är inte en crossover ett mellanting mellan en ”vanlig” bil och en SUV? Hur är det då ok med kombi och SUV, men inte något däremellan?
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
B Bombus pratorum skrev:
De tjänar väl mer på att årligen springa förbi en dinosauriebil med en penna och sen ta 8000 för ”service”.
De insåg väl att intresset var nära noll på en så opraktisk bil.
416 tusen för 22 mil wltp.
Jämför då med tex min id3 fast lägsta pris, 469 900 kr men över 40 mils räckvidd, fullstort baksäte och hyffsat bagage.
Hade hondan kostat kanske 200 så hade den ju kanske funkat att köra till affären och ner till sjön :) Men ren stadsbil som sagt.

Jag hade aldrig kunnat pendla mina 8 mil och känt mig säker på att komma fram vintertid.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag hoppade nog över den parametern för att jag inte förstod. Och det gör jag fortfarande inte, så då frågar jag.

Är inte en crossover ett mellanting mellan en ”vanlig” bil och en SUV? Hur är det då ok med kombi och SUV, men inte något däremellan?
Den frågan har jag ställt mig, men det har med lastutrymme att göra, en tjänsteman, som jag, ska kunna sluta och lämna bilen till en tekniker som behöver lasta skrymmande saker han behöver i tjänsten. Och då kanske min fräna crossover med kraftigt sluttande bakruta inte funkar. Jag köper det argumentet (motvilligt)
 
A Alexn72 skrev:
Tiden ser man indirekt eftersom kw är energi per tidsenhet och laddmängd har du i procent.
Bilarna som listas ligger runt 60kwh till 80kwh om inte minnet sviker mig
Bmwn har 20 30 eller 40kwh
Hum, om man ska behöva analysera på det sättet är elbil inte lika mogen som våra fossila idag;)
Kolla tankmätare och tanka fullt.
 
Det blir dock lite av hårklyverier ibland.
Toyota BZ4X är en SUV enligt Toyota själva, och är godkänd, trots rejält lutande bakruta.
 
  • Toyota BZ4X SUV kör på väg med lutande bakruta och träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.