Hej!
Mitt föräldrahems tomt är fylld med allsköns bråte. Timmerstockar och virke (varav många stockar är helt okej andra skit) metallskrot (jag har samlat ihop det mesta i två fulla badkar, men det finns elkabel på stora rullar och järnskrot lite här och var) gamla dörrar, fönster, en bod full med mer eller mindre fungerande verktyg, ett tiotal kedjesågar, mangel o högar med vad som en gång varit virke o numer bon åt allt från insekter till gud vet vad, ja helt enkelt fan och hans moster och lite till
Mycket är skräp, men jag misstänker att en hel del kan ha ett värde. Var hittar man någon som vill ta hand om eländet?
För mig skulle det vara värt risken att bli blåst på något med eventuellt värde med en deal typ: Städa bort allt, all vinst går till dig.
Var hittar jag någon som gör jobbet och vilka eventuella risker tar jag om jag anlitar någon på de här premisserna?
supertacksam för all input från er fantastiska bygghemmaforumister
Mitt föräldrahems tomt är fylld med allsköns bråte. Timmerstockar och virke (varav många stockar är helt okej andra skit) metallskrot (jag har samlat ihop det mesta i två fulla badkar, men det finns elkabel på stora rullar och järnskrot lite här och var) gamla dörrar, fönster, en bod full med mer eller mindre fungerande verktyg, ett tiotal kedjesågar, mangel o högar med vad som en gång varit virke o numer bon åt allt från insekter till gud vet vad, ja helt enkelt fan och hans moster och lite till
Mycket är skräp, men jag misstänker att en hel del kan ha ett värde. Var hittar man någon som vill ta hand om eländet?
För mig skulle det vara värt risken att bli blåst på något med eventuellt värde med en deal typ: Städa bort allt, all vinst går till dig.
Var hittar jag någon som gör jobbet och vilka eventuella risker tar jag om jag anlitar någon på de här premisserna?
supertacksam för all input från er fantastiska bygghemmaforumister
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
guldskatt är nog tveksamt, men ska ta lite bilder om någon blir klokare av det…Jonatan79 skrev:
Skulle jag städa undan detta själv så gissar jag på minst 40 timmar.
Kan tillägga att min pappa som är den som samlat på sig allt detta, hela sitt liv sett allt som ”det kan va bra o ha”. Han hade stenkoll på alla sina prylar tills han blev dement.
När jag började röja efter han gått bort var varenda bod, vind o källare fylld till brädden med mestadels sopor. Men inte helt sällan hittade jag en pappkasse med sågspån, rostiga skruvar, ursköljda kattmatsburkar, falukorvsskinn och tadaaa: en oöppnad skruvdragare!
Nu är det ”bara” bråten på tomten kvar
Jag skulle gissa att det med värde är skrot (med tanke på att det finns mängder) och timmerstockarna. Pappa plockade ner en timmerstuga till grunden, en hel del har klarat sig i hans pressening/plåtförpackningar.
Det är nog svårt att få någon att bli begeistrad över allting. Jag själv hade gärna hämtat både krukor och verktyg men gammalt plåtskrot, avloppsrör och dylikt är inget jag vill ha, skulle tro att det är samma för många dvs man kan tänka sig en del men inte allt.
Förväntade svar men blev ändå deprimerad. Är ensambarn så när mamma lämnar blir härligheten min.
Förr eller senare måste ju skiten bort, vad hade ni gjort i min sits, rent konkret?
Förr eller senare måste ju skiten bort, vad hade ni gjort i min sits, rent konkret?
Hade det vart mitt problem hade jag tagit dit största containern och några starka kompisar. Samlares bra att ha saker är oftast bara bra att ha för samlaren, för alla andra är det skräp.